Czy pozycjonowanie mi wystarczy?

Zastanawiasz się z jakich kanałów marketingowych skorzystać, aby zdobyć nowych klientów z Internetu? Nie wiesz czy pozycjonowanie wystarczy, aby osiągnąć zaplanowane cele biznesowe? Sprawdź jak wygląda skuteczność SEO w porównaniu do innych kanałów marketingu i przekonaj się, czy samo SEO będzie wystarczające dla Twojej firmy.

 

Efektywność SEO

Pewnie zdajesz sobie sprawę, że samo posiadanie strony internetowej czy sklepu nie wystarczy, aby skutecznie pozyskać klientów z Internetu. Czy warto zatem korzystać z SEO? Bynajmniej pozycjonowanie nie jest jedynym możliwym rozwiązaniem, za pomocą którego osiągniesz wszystkie cele biznesowe firmy. Z pewnością jednak, dobre SEO może zapewnić wysokie pozycje strony w wyszukiwarce, co przekłada się bezpośrednio na dotarcie do nowych odbiorców i zwiększenie ruchu na stronie. To bardzo często wpływa na poprawę wyników sprzedaży i zwiększenie zysków firmy.

 

Skuteczność pozycjonowania

Jeżeli zastanawiasz się, czy ograniczenie się do jednego kanału promocji będzie wystarczające dla Twojej firmy, musisz przede wszystkim dokładnie określić swoje oczekiwania. W Polsce SEO to jedna z bardziej popularnych metod promocji firmy w Internecie. Czy słusznie? Z pewnością tak, czego potwierdzeniem mogą być statystyki zawarte w drugim wydaniu Biblii e-Biznesu, określające skuteczność poszczególnych działań marketingowych.

 

Skuteczność pozycjonowania stron
Skuteczność pozycjonowania stron

 

Dlaczego SEO jest skuteczne?

Marketing w wyszukiwarkach został uznany za skuteczną metodę pozyskiwania nowych leadów. SEO należy do reklamy typu direct response. Celem reklamy direct response jest wywołanie szybkiej reakcji ze strony odbiorców i zachęcenie ich do podjęcia określonych działań. Główne cechy, które wyróżniają direct response marketing to:

  • możliwość śledzenia reakcji odbiorców,
  • wymierność efektów, które można poddać dokładnej analizie ilościowej,
  • personalizacja przekazu i możliwość skierowania reklamy do określonego grona odbiorców.
  • zorientowanie na wywołanie konkretnego działania przez odbiorcę.

 

Dzięki temu SEO może bezpośrednio przełożyć się na osiągnięcie konkretnych celów biznesowych. Dodatkowe potwierdzenie skuteczności SEO dostarczają analizy zachowań konsumentów, prowadzone przez Google. Badania interakcji klientów dokonywane za pośrednictwem Google Analytics wskazały, które kanały marketingowe wpływają na podjęcie decyzji zakupowej. Proces zakupowy jest niezwykle złożony, a jego efekt uzależniony jest od szeregu czynników. Dlatego tak ważne jest poznanie kluczowych momentów, które wpływają na podjęcie decyzji o zakupie. Analizy udowodniły, że wysokie pozycje w wyszukiwarce mogą w dużym stopniu przyspieszyć dokonanie zakupu.

 

Na pytanie czy w Twoim przypadku samo SEO wystarczy, będziemy mogli odpowiedzieć, jeżeli zechcesz skonsultować z nami strategię marketingową swojej firmy. Skontaktuj się z naszym specjalistą i uzyskaj fachowe wsparcie.