Pozycjonowanie czyli SEO - od angielskiego określenia: Search Engine Optimization (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych). Działania optymalizacyjne stron internetowych (on-site i off-site), których celem jest podniesienie pozycji strony internetowej dla wybranych słów kluczowych w wyszukiwarkach internetowych.
Jaki jest cel pozycjonowania?
Cel pozycjonowania jest oczywisty - ma za zadanie sprowadzić nowych klientów. Niemal każdy, kto korzysta z Internetu, korzysta z wyszukiwarek internetowych w celu znalezienia firm, usług, produktów. Czy trafi właśnie na Twoją stronę, zależy od tego, czy znajdujesz się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google. Jeżeli nie zadbasz o wysoką widoczność strony, istnieje duże prawdopodobieństwo, że konkurencja przejmie Twoich potencjalnych klientów.
Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2014 r. przygotowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej pokazuje, że aż 90% gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu. W roku 2014 r wartość handlu elektronicznego wyniosła 27 miliardów złotych. Jeżeli jeszcze zastawiasz się, czy warto zainwestować reklamę w Internecie, być może przekona Cię informacja, iż prognozy rynku e-commerce jednoznacznie pokazują, iż w kolejnych latach ta wartość będzie gwałtownie rosnąć. Do roku 2019 wartość rynku e-commerce ma wynieść ok. 55 miliardów złotych.
Dla kogo pozycjonowanie ogólnopolskie?
Pozycjonowanie ogólnopolskie jest adresowane do firm i instytucji, które prowadzą działalność o zasięgu całego kraju. W tym przypadku nie koncentrujmy się na wybranym rynku lokalnym (mieście, gminie czy województwie). Podejmujemy działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony, niezależnie od miejsca, w którym znajduje się Internauta. Jeżeli więc chcesz dotrzeć do Klientów z całej Polski, zdecyduj się na ogólnopolskie SEO.
Pozwól Twoim klientom odnaleźć Cię w Internecie. Aby zapewnić wysoką widoczność w sieci oraz zadbać o długofalowe efekty, wdrażamy naszym klientom kompleksowy system SEM7, w którym kluczową rolę odgrywa pozycjonowanie.
Jak pozycjonujemy?
Każdy proces pozycjonowania rozpoczynamy od audytu strony. Dzięki niemu jesteśmy w stanie określić najtrafniejsze i najefektywniejsze frazy kluczowe dla Twojej firmy. Audyt pozwala również na określenie jakości witryny, jej poprawę pod kątem przepływu użytkowników oraz co za tym idzie wybranie najlepszej strategii pozycjonowania.
Równie ważnym procesem jest analiza konkurencji w Internecie - jest to jeden z głównych czynników wpływających na koszty pozycjonowania. Rozpoznanie konkurencji jest niezbędne do stworzenia miarodajnej wyceny oraz określenia czasu, w jakim strona osiągnie wysoką pozycję.
Kolejny krok to optymalizacja strony. Optymalizacja kodu - to przygotowanie strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki Google oraz zadbanie o poprawność kodu przyjaznego dla robotów wyszukiwarek. Optymalizacja to wprowadzenie odpowiedniej struktury nagłówków, meta tagów, atrybutów obrazków oraz szereg innych działań, które dają skok jakościowy witryny w algorytmach Google. Równie ważne jest optymalizowanie treści, zgodnie z zasadami usability, tak, żeby strona była intuicyjna, szybka i wygodna dla użytkowników - zapewnia to odpowiednia budowa menu, rozłożenie treści oraz struktura strony dająca łatwość wyszukiwania informacji na stronie www.
Najistotniejszą częścią pozycjonowanie jest proces zwiększania popularności strony - są to działania wykonywane stale, których celem jest spopularyzowanie witryny wśród użytkowników Internetu, jak również podniesienie świadomości wyszukiwarek na temat istnienia pozycjonowanej strony. Przykładem takich działań są działania związane z pozyskiwaniem linków prowadzących do serwisu (link building) czy też działania w obszarze social media np. Facebook, Google+, YouTube itd.
Dlaczego warto pozycjonować?
Cena - pozycjonowanie jest najtańszą formą reklamy, koszt innych form reklamy jest dużo większy w porównaniu do zysków dzięki nim osiąganych. Internet to ogromny potencjał reklamowy zarówno dla małych, jak i bardzo dużych graczy na rynku. Często niesztampowy pomysł i przemyślana strategia dają dużo lepsze efekty niż gigantyczne nakłady finansowe na reklamę. Dzieje się tak, ponieważ pozycjonowanie jest ukierunkowane na potencjalnego klienta, zainteresowanego usługami Twojej firmy.
Trafność - użytkownicy Internetu wyszukują konkretnych informacji, którymi są zainteresowani. Odpowiednie narzędzia analityczne pozwalają nie tylko ukierunkować reklamę internetową na konkretnych odbiorców, ale także dokładnie ocenić skuteczność reklamy.
Przyszłość - działania SEO są działaniami długofalowymi i zapewniają widoczność firmie w długim okresie czasu. Korzystając z marketingu internetowego masz gwarancje, że Twoja firma będzie się rozwijała wraz ze wzrostem Twoich klientów.
Czas - internauci nie lubią czekać i nie lubią tracić czasu na czynności ich zdaniem zbędne. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja strona była odpowiednio zoptymalizowana pod wyszukiwarki i zapewniała szybkie ładowanie i indeksowanie. Dodatkowo musisz zapewnić użytkownikom wszystkich niezbędnych informacji, tak aby uznali Twoją stronę za fachową, wyczerpującą, praktyczną i wartą ponownych odwiedzin. Dzięki tym zabiegom w krótkim okresie czasu możesz wybić się na pozycję lidera w swojej branży.
Wzrost świadomości marki - im większa widoczność firmy w Internecie, tym lepsza świadomość marki, a co za tym idzie wzrost zaufania do Twojej firmy. Wszystko to przekłada się bezpośrednio na polecanie firmy w Internecie i w ten właśnie sposób powstaje naturalna baza linkująca do strony.
Skuteczność - wypozycjonowana strona w połączeniu z dobrze zaprojektowaną stroną www daje gwarancję wysokiej konwersji. Klient, który będzie potrafił intuicyjnie poruszać się po stronie i znajdzie dokładnie ten produkt, którego szukał - to wysoce prawdopodobny zysk.
Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy, dzieje się tak ponieważ aż 95% z 12 milionów internautów w Polsce, codziennie korzysta z wyszukiwarki Google, dlatego tak ważne jest aby być w pierwszej 10 wyników wyszukiwania (tzw. SERP TOP10).
Jakie są korzyści pozycjonowania?
Wzrost liczby odwiedzających Twoją stronę www - czyli wzrost nowych klientów na Twoje produkty/usługi.
Wzrost ukierunkowanych odbiorców, nastawionych ściśle na dany produkt lub usługę.
Wielokrotne zwiększenie sprzedaży towarów i usług przez Internet.
Łatwość dotarcia i sprzedaży nie tylko na rynku lokalnym, ale również globalnie (Polska, Europa, cały świat).
Budowanie pozytywnego i stabilnego wizerunku zaufanej firmy.
Wzrost świadomości marki.
Wyprzedzenie konkurencji.
MASZ PROBLEM Z WYBOREM USŁUGI DLA CIEBIE?
Oferujemy fachowe wsparcie i bezpłatne konsultacje. Dla każdego naszego klienta tworzymy indywidualną
strategię promocji w Internecie. Możemy to zrobić także dla Ciebie.
Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies.
Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności
facebook google+