Pozycjonowanie stron - co to jest?

Pozycjonowanie czyli SEO - od angielskiego określenia: Search Engine Optimization (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych). Działania optymalizacyjne stron internetowych (on-site i off-site), których celem jest podniesienie pozycji strony internetowej dla wybranych słów kluczowych w wyszukiwarkach internetowych.

 

Jaki jest cel pozycjonowania?

Cel pozycjonowania jest oczywisty - ma za zadanie sprowadzić nowych klientów. Niemal każdy, kto korzysta z Internetu, korzysta z wyszukiwarek internetowych w celu znalezienia firm, usług, produktów. Czy trafi właśnie na Twoją stronę, zależy od tego, czy znajdujesz się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google. Jeżeli nie zadbasz o wysoką widoczność strony, istnieje duże prawdopodobieństwo, że konkurencja przejmie Twoich potencjalnych klientów.

Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2014 r. przygotowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej pokazuje, że aż 90% gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu. W roku 2014 r wartość handlu elektronicznego wyniosła 27 miliardów złotych. Jeżeli jeszcze zastawiasz się, czy warto zainwestować reklamę w Internecie, być może przekona Cię informacja, iż prognozy rynku e-commerce jednoznacznie pokazują, iż w kolejnych latach ta wartość będzie gwałtownie rosnąć. Do roku 2019 wartość rynku e-commerce ma wynieść ok. 55 miliardów złotych.

 

Wyniki SERP w Google
Wyniki SERP w Google

 

Dla kogo pozycjonowanie ogólnopolskie?

Pozycjonowanie ogólnopolskie jest adresowane do firm i instytucji, które prowadzą działalność o zasięgu całego kraju. W tym przypadku nie koncentrujmy się na wybranym rynku lokalnym (mieście, gminie czy województwie). Podejmujemy działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony, niezależnie od miejsca, w którym znajduje się Internauta. Jeżeli więc chcesz dotrzeć do Klientów z całej Polski, zdecyduj się na ogólnopolskie SEO.

 

 

Pozwól Twoim klientom odnaleźć Cię w Internecie. Aby zapewnić wysoką widoczność w sieci oraz zadbać o długofalowe efekty, wdrażamy naszym klientom kompleksowy system SEM7, w którym kluczową rolę odgrywa pozycjonowanie.

 

Jak pozycjonujemy?

  • Każdy proces pozycjonowania rozpoczynamy od audytu strony. Dzięki niemu jesteśmy w stanie określić najtrafniejsze i najefektywniejsze frazy kluczowe dla Twojej firmy. Audyt pozwala również na określenie jakości witryny, jej poprawę pod kątem przepływu użytkowników oraz co za tym idzie wybranie najlepszej strategii pozycjonowania.
  • Równie ważnym procesem jest analiza konkurencji w Internecie - jest to jeden z głównych czynników wpływających na koszty pozycjonowania. Rozpoznanie konkurencji jest niezbędne do stworzenia miarodajnej wyceny oraz określenia czasu, w jakim strona osiągnie wysoką pozycję.
  • Kolejny krok to optymalizacja strony. Optymalizacja kodu - to przygotowanie strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki Google oraz zadbanie o poprawność kodu przyjaznego dla robotów wyszukiwarek. Optymalizacja to wprowadzenie odpowiedniej struktury nagłówków, meta tagów, atrybutów obrazków oraz szereg innych działań, które dają skok jakościowy witryny w algorytmach Google. Równie ważne jest optymalizowanie treści, zgodnie z zasadami usability, tak, żeby strona była intuicyjna, szybka i wygodna dla użytkowników - zapewnia to odpowiednia budowa menu, rozłożenie treści oraz struktura strony dająca łatwość wyszukiwania informacji na stronie www.
  • Najistotniejszą częścią pozycjonowanie jest proces zwiększania popularności strony - są to działania wykonywane stale, których celem jest spopularyzowanie witryny wśród użytkowników Internetu, jak również podniesienie świadomości wyszukiwarek na temat istnienia pozycjonowanej strony. Przykładem takich działań są działania związane z pozyskiwaniem linków prowadzących do serwisu (link building)  czy też działania w obszarze social media np. Facebook, Google+, YouTube itd.
Efekt pozycjonowania strony www
Efekt pozycjonowania strony www

 

Dlaczego warto pozycjonować?

  • Cena - pozycjonowanie jest najtańszą formą reklamy, koszt innych form reklamy jest dużo większy w porównaniu do zysków dzięki nim osiąganych. Internet to ogromny potencjał reklamowy zarówno dla małych, jak i bardzo dużych graczy na rynku. Często niesztampowy pomysł i przemyślana strategia dają dużo lepsze efekty niż gigantyczne nakłady finansowe na reklamę. Dzieje się tak, ponieważ pozycjonowanie jest ukierunkowane na potencjalnego klienta, zainteresowanego usługami Twojej firmy.
  • Trafność - użytkownicy Internetu wyszukują konkretnych informacji, którymi są zainteresowani. Odpowiednie narzędzia analityczne pozwalają nie tylko ukierunkować reklamę internetową na konkretnych odbiorców, ale także dokładnie ocenić skuteczność reklamy.
  • Przyszłość - działania SEO są działaniami długofalowymi i zapewniają widoczność firmie w długim okresie czasu. Korzystając z marketingu internetowego masz gwarancje, że Twoja firma będzie się rozwijała wraz ze wzrostem Twoich klientów.
  • Czas - internauci nie lubią czekać i nie lubią tracić czasu na czynności ich zdaniem zbędne. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja strona była odpowiednio zoptymalizowana pod wyszukiwarki i zapewniała szybkie ładowanie i indeksowanie. Dodatkowo musisz zapewnić użytkownikom wszystkich niezbędnych informacji, tak aby uznali Twoją stronę za fachową, wyczerpującą, praktyczną i wartą ponownych odwiedzin. Dzięki tym zabiegom w krótkim okresie czasu możesz wybić się na pozycję lidera w swojej branży.
  • Wzrost świadomości marki - im większa widoczność firmy w Internecie, tym lepsza świadomość marki, a co za tym idzie wzrost zaufania do Twojej firmy. Wszystko to przekłada się bezpośrednio na polecanie firmy w Internecie i w ten właśnie sposób powstaje naturalna baza linkująca do strony.
  • Skuteczność - wypozycjonowana strona w połączeniu z dobrze zaprojektowaną stroną www daje gwarancję wysokiej konwersji. Klient, który będzie potrafił intuicyjnie poruszać się po stronie i znajdzie dokładnie ten produkt, którego szukał - to wysoce prawdopodobny zysk.

 

Zalety pozycjonowania
Zalety pozycjonowania

 

Wciąż masz wątpliwości? Sprawdź, po co Ci pozycjonowanie

 Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy, dzieje się tak ponieważ aż 95% z 12 milionów internautów w Polsce, codziennie korzysta z wyszukiwarki Google, dlatego tak ważne jest aby być w pierwszej 10 wyników wyszukiwania (tzw. SERP TOP10).

 

Jakie są korzyści pozycjonowania?

  • Wzrost liczby odwiedzających Twoją stronę www - czyli wzrost nowych klientów na Twoje produkty/usługi.
  • Wzrost ukierunkowanych odbiorców, nastawionych ściśle na dany produkt lub usługę.
  • Wielokrotne zwiększenie sprzedaży towarów i usług przez Internet.
  • Łatwość dotarcia i sprzedaży nie tylko na rynku lokalnym, ale również globalnie (Polska, Europa, cały świat).
  • Budowanie pozytywnego i stabilnego wizerunku zaufanej firmy.
  • Wzrost świadomości marki.
  • Wyprzedzenie konkurencji.

MASZ PROBLEM Z WYBOREM USŁUGI DLA CIEBIE?

Oferujemy fachowe wsparcie i bezpłatne konsultacje. Dla każdego naszego klienta tworzymy indywidualną
strategię promocji w Internecie. Możemy to zrobić także dla Ciebie.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYM SPECJALISTĄ