Pozycjonowanie lokalne to proces promowania strony internetowej w wyszukiwarkach, mający na celu umieszczenie jej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na frazy związane bezpośrednio z określoną lokalizacją (np. nazwa miasta, dzielnicy, obszaru).
Pozycjonowanie lokalne (regionalne) jest atrakcyjne zarówno dla firm, jak i dla klientów/użytkowników wyszukiwarki (z badań wynika, że 97% konsumentów szuka głównie firm i usług lokalnych). Właśnie, ze względu na preferencje internautów Google cały czas zmienia swoją wyszukiwarkę. Szczególnie ważne zmiany dokonały się w stosunku do firm o zasięgu lokalnym. Dzięki wykorzystywanemu przez Google mechanizmowi geolokalizacji wyszukiwarka posiada dwie kluczowe informacje:
Dzięki tym dwóm informacjom szanse na najwyższe pozycje nawet dla najbardziej konkurencyjnych słów kluczowych otrzymali mniejsi przedsiębiorcy działający na rynku lokalnym, którzy bardzo często nie dysponują tak dużym budżetem jak duże firmy.
Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ Google po wykryciu, że wpisane przez użytkownika słowo kluczowe nosi charakter lokalny wyświetla w swoich wynikach firmy/strony z okolicy użytkownika szukającego danego produktu czy usługi. Wyniki te są wyświetlane przez Google zarówno na mapie jak i w standardowych wynikach wyszukiwania. Strategia pozycjonowania lokalnego opiera się zazwyczaj na pozycjonowaniu słów kluczowych zawierających w sobie lokalizacje, np: 'Fryzjer Katowice' czy 'Pozycjonowanie lokalne Śląsk'. Należy podkreślić jednak, iż Google coraz częściej bazuje na fizycznej lokalizacji użytkownika wpisującego frazę kluczową i wyświetla wyniki lokalne dla fraz wyglądających na ogólne (tj. nie zawierających lokalizacji), analogicznie np: 'Fryzjer', 'Pozycjonowanie lokalne'. Oznacza to, że wdrażając strategię pozycjonowania lokalnego nawet mikro firma z małym budżetem na działania SEO może zajmować najwyższe pozycje na konkurencyjne słowa kluczowe - dla użytkowników wyszukujących jej usług w jej lokalizacji/obszarze działania.
Dobieranie haseł lokalnych czy regionalnych zależy oczywiście od obszaru działalności firmy. Obszar ten można poszerzać również o miasta i województwa sąsiadujące. Kluczową rolę w strategii pozycjonowania lokalnego stanowi również wizytówka firmy w mapach Google (Google Moja Firma), ponieważ bardzo często stanowi przewagę konkurencyjną nad korporacjami i dużymi firmami, które ze względu braku fizycznej siedziby w danej lokalizacji nie mogą jej po prostu założyć i przejść weryfikacji adresu w Google.
Ta metoda daje ogromne możliwości w zakresie walki z dużymi graczami. Na rynku globalnym, małe firmy lokalne nie mają szans w starciu z gigantami. Duże firmy, w znacznym stopniu wypierają firmy małe - nie musi to być reguła. Dlaczego? Ponieważ coraz więcej osób zaczyna wyszukiwać produkty i usługi głównie przez Internet, zawężając interesujące ich wyniki do najbliższej okolicy. Szukając tych usług, nie znajdą tam oferty dużych firm - znajdą tam Twoją firmę.
Pozycjonowanie lokalne to duża szansa na przejęcie tych klientów do naszego sklepu. Dodatkowym plusem firm lokalnych oprócz ich bliskości, jest osobisty kontakt z właścicielem, wyspecjalizowanym personelem - ludźmi, którzy są specjalistami, pasjonatami swojej branży. Oprócz namacalnego kontaktu, mniejsze, lokalne firmy dają gwarancję pomocy i doradztwa. Zawsze można do takiej firmy wrócić i poprosić o wsparcie. Lokalna firma, ma jeszcze jeden niezaprzeczalny atut - szybkość wprowadzania zmian. Dzięki temu może szybko i skutecznie dopasować się do często specyficznych potrzeb lokalnego klienta. Dbając o wysokie pozycje w wynikach lokalnych, mała firma może zmienić się w prężnego gracza na rynku lokalnym. Warto zadbać o pozycjonowanie lokalne już w tej chwili, ponieważ dla słów ogólnych w mieście nadal jest niewielka konkurencja - co bezpośrednio przekłada się na niższe wydatki związane z promocją strony w Google.
Aby zapewnić wysoką skuteczność pozycjonowania lokalnego, nasze działania wzbogacamy o efektywne metody i narzędzia marketingowe w ramach kompleksowego systemu SEM7. Korzystając z naszego systemu pozycjonowania, możesz wybrać dogodną dla Ciebie metodę rozliczenia:
Oferujemy fachowe wsparcie i bezpłatne konsultacje. Dla każdego naszego klienta tworzymy indywidualną
strategię promocji w Internecie. Możemy to zrobić także dla Ciebie.
facebook google+