Z czego składa się system SEM7?

System SEM7 to kompleksowy pakiet pozycjonowania, który obejmuje wszystkie niezbędne narzędzia i metody promocji strony w Internecie. Strategia marketingowa dla każdej firmy wymaga zastosowania określonych metod promocji. Na podstawie przeprowadzonej analizy strony, zaproponujemy Ci wykorzystanie określonych narzędzi i działań marketingowych, dzięki którym osiągniesz założone cele biznesowe. 

 

 

Składowe systemu SEM7
Kanały marketingu w wyszukiwarkach (online)

 

Pozycjonowanie lokalne - to metoda promocji strony internetowej skoncentrowana na lokalnych odbiorcach. Pozycjonowanie to wymaga optymalizacji strony internetowej pod wyniki wyszukiwań klientów z konkretnego miasta, regionu, województwa. Jest to idealna strategia promocji dla małych przedsiębiorstw, które nastawione są na lokalnych klientów. Taka promocja dobrze sprawdzi się w przypadku zakładu fryzjerskiego, warsztatu samochodowego, kosmetyczki, stomatologa i wielu innych lokalnych biznesów. Bardzo duża popularność usługi Google Miejsca (aż 97% konsumentów wyszukuje w niej informacji na temat lokalnych przedsiębiorców) pokazuje, że nawet małe, lokalne firmy mogą dotrzeć do swoich klientów, wyprzedzając w wyszukiwarce Google wielkich, ogólnopolskich konkurentów. Skuteczność tej metody wynika w dużej mierze z mechanizmu geolokalizacji. Mechanizm ten umożliwia wyświetlanie spersonalizowanych wyników dla miejsca, w którym znajduje się obecnie użytkownik. Wyniki te przypisane są do konkretnej lokalizacji, nawet jeżeli użytkownik nie wpisał jej w wyszukiwarce. Nie bez znaczenia pozostaje bezprecedensowy wzrost ruchu mobilnego. Badania pokazują, iż w wielu krajach m.in. w Japonii oraz USA ruch generowany przez urządzenia mobilne przewyższa ten pochodzący z urządzeń desktopowych. Przełom ten jest nieodwracalny, a wzrost popularności urządzeń mobilnym przekłada się na wyższą skuteczność pozycjonowania lokalnego.
 
Pozycjonowanie lokalne w systemie SEM
Przykład wyników lokalnych z mapami Google
Optymalizacja treści strony internetowej - atrakcyjny design, oryginalna struktura strony, stworzone teksty… żaden z tych czynników samodzielnie nie wpłynie na Twój sukces w Internecie. Co zatem jest kluczowym czynnikiem wpływającym na naturalną widoczność strony w wyszukiwarce? Prawidłowa optymalizacja kodu źródłowego strony. Optymalizacja determinuje lepsze zrozumienie zawartości strony przez roboty wyszukiwarki, które odpowiedzialne są za dopasowanie najlepszej strony do konkretnego zapytania użytkownika. Strona zoptymalizowana, to taka, która posiada autorskie treści, skompresowaną grafikę, logiczną organizację podstron oraz zoptymalizowaną strukturę linków wewnętrznych i słów kluczowych. Optymalizacja strony zapewnia robotom sieciowym łatwość w poruszaniu się po stronie głównej oraz poszczególnych jej podstronach.
UX oraz SXO - User Experience (UX), a więc projektowanie wrażeń. Jest to całokształt działań, które mają na celu wywołanie pozytywnych doznań użytkowników w następstwie korzystania z danej strony lub aplikacji internetowej. UX nie ogranicza się tylko i wyłącznie do projektowania łatwych i intuicyjnych interfejsów. Jest to proces, który angażuje wiele dziedzin, m.in. projektowanie wizualne, użyteczność, architekturę informacji, projektowanie interakcji, badanie potrzeb użytkowników. Jeśli więc jesteśmy w stanie zbadać oczekiwania naszych użytkowników oraz przetestować ich zachowania i wrażenia, możemy także zaprojektować strony, które zapewnią użytkownikom wysoką satysfakcję, a nam wysoką konwersję, czyli sukces. Search Experience Optimization (SXO) - proces, który ma na celu zwiększenie pozytywnych wrażeń użytkowników związanych z odbiorem strony w wynikach wyszukiwarki. Prowadząc działania SEO nie powinniśmy się ograniczać tylko do osiągnięcia wysokiej pozycji. Aby wysoka pozycja w wyszukiwarce przełożyła się na konwersję (zwiększony ruch na stronie, większa liczba zapytań ofertowych, wyższa sprzedaż) powinniśmy zadbać o atrakcyjną formę zaprezentowania naszej strony w wyszukiwarce. Optymalizacja SXO polega m.in. na odpowiednim doborze tytułów, wprowadzeniu danych strukturalnych i meta opisów, uatrakcyjnieniu opisu a w konsekwencji zachęceniu użytkownika do wejścia i zatrzymania na naszej stronie.
Content marketing - jaki wpływ ma tekst na skuteczność promocji? Ogromny! W erze wszechobecnej reklamy dużo łatwiej zdobędziesz zaufanie odbiorcy jakościowym tekstem, aniżeli intensywną reklamą. Content marketing pozwala Ci tak zaprezentować Twoją firmę, jak tego oczekujesz. Możesz samodzielnie zbudować pozycję eksperta, który dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z użytkownikami internetu. Tym samym możesz zdobyć zaufanie swoich potencjalnych klientów i zyskać popularność w swojej branży. Strategia contentowa może obejmować wykorzystanie różnorodnych narzędzi: tradycyjne komunikaty tekstowe, artykuły, infografiki, raporty, analizy, podcasty, filmy video i wiele innych. Tworząc dobre jakościowo treści i publikując je w odpowiednich serwisach w internecie docierasz do nowych użytkowników, których nie mógłbyś zdobyć stosując typowe reklamy. Pamiętaj, że pozycje w wyszukiwarce możesz łatwo stracić. Natomiast pozycja wypracowana przez jakościowe i atrakcyjne treści zostaje na długo. Internet nie zapomina opublikowanych tekstów. Raz utworzony content będzie systematycznie generował ruch na twojej stronie przez długi czas.

 

Sematyka treści na stronie www
Przykład dobrego opisu produktu na sklepie internetowym
Linki sponsorowane - reklama płatna - najbardziej popularną i skuteczną formą reklamy płatnej są kampanie Google AdWords. Reklama ta polega na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wyszukiwarce oraz na stronach partnerskich Google. Płatność odbywa się na zasadzie Cost per Click (CPC), a więc płacimy za każde kliknięcie w naszą reklamę. Kampania linków sponsorowanych to bardzo skuteczna metoda promocji, ponieważ bez większego wysiłku nasza strona może pojawić się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce. Aby jednak kampania ta była skuteczna, trzeba wykazać się dużą znajomością swojej branży (potrzeby i zachowania klientów) oraz zdolnościami analitycznymi, aby osiągnąć oczekiwany poziom konwersji. Kampanie AdWords są skuteczne w początkowej fazie promocji ponieważ zapewniają natychmiastową widoczność. Często stosowane są także w przypadku konieczności osiągnięcia określonego efektu w konkretnie wyznaczonym terminie.
e-PR - Public Relation w internecie to nic innego jak działania, które mają na celu kształtować twój wizerunek w Internecie oraz skutecznie komunikować się z mediami. Głównym celem e-PR jest dotarcie do nowych grup odbiorców oraz skuteczna kreacja marki. Bardzo ważnym elementem e-PR jest Link Building Relacyjny, a więc dobra współpraca z dziennikarzami i redaktorami serwisów internetowych, która przekłada się na pozyskanie wartościowych linków do naszej strony.
Marketing szeptany - badania opublikowane w raporcie European Trusted Brands (dane dot. 2013 r.) jednoznacznie wskazują iż średnio 82% Europejczyków wierzy w opinie znalezione w Internecie. Zasada - nie ważne jak o nas mówią, ważne żeby mówili, traci na wartości. Pozytywne opinie o naszej firmie mają bezpośredni wpływ na decyzję o zakupie produktu lub usługi. Badania zachowań internautów jednoznacznie pokazują, iż ufamy opiniom i rekomendacjom wystawionym w Internecie. Tuż przed podjęciem decyzji o zakupie miksera, umówieniu się na wizytę do nowego lekarza lub wyborze agencji turystycznej, sprawdzamy w internecie rekomendacje na temat produktu i firmy. Pozytywna opinia internautów jest dla nas dużo bardziej wiarygodna niż reklama. Aby więc wykorzystać potencjał rekomendacji, wdrożymy działania buzz marketingu do strategii promocji Twojej firmy. Buzz marketing bardzo mocno wspiera działania SEO, ponieważ opinie konsumentów zawierają dużą liczbę słów kluczowych i linków do naszej strony, które działają pozytywnie na osiągane pozycje w wyszukiwarce.

 

Opinie - marketing szeptany
Opinie - ważny czynnik decyzyjny
Social media marketing - silna korelacja pomiędzy skutecznym marketingiem społecznościowym, a wysokimi pozycjami w Google jest niezaprzeczalna. Ważne jest jednak, aby nie tracić zasobów na prowadzenie czasochłonnej, lecz mało efektywnej promocji w social mediach. Skuteczne działania powinny skupić się na regularnym docieraniu do nowych odbiorców, poprzez generowanie atrakcyjnych informacji, zwiększeniu liczby udostępnień i polubień naszych postów, zachęcenie do aktywnej dyskusji fanów oraz stosowanie marketingu wirusowego. Pamiętaj, że inny jest cel prowadzenia prywatnego profilu na FB, a inny jest cel firmowego fanpage’a. Na czym polega różnica? Firmowy fanpage ma ściągnąć nowych klientów i zwiększyć zyski w firmie, a nie tylko informować o naszych prywatnych planach i opiniach.
E-mail marketing - wbrew powszechnemu (i bardzo mylnemu) wyobrażeniu to zdecydowanie coś innego niż spamowanie. Jest to niezwykle skuteczna metoda utrzymania lojalnych klientów oraz informowania o rozwoju naszej marki. Wysyłka maili do osób, które wyraziły zgodę na jej otrzymanie zapewnia pozytywny odbiór ze strony odbiorców. Za pomocą tej formy marketingu możesz być w stałym kontakcie ze swoimi klientami, informować ich o bieżących promocjach, zapraszać do udziału w badaniach marketingowych oraz pochwalić się nowymi osiągnięciami. Dodatkowo kampanie marketingowe zapewniają pełną mierzalność wyników. Odpowiednie narzędzia analityczne wskażą ile osób odczytało maila, ile osób przeszło na Twoją stronę internetową, jaka była konwersja, dzięki czemu dokładnie obliczysz zwrot z inwestycji. A mówiąc o zwrocie z inwestycji należy podkreślić iż e-mail marketing osiąga niezwykle wysoki poziom ROI. Wyniki badań z 2015 r. prowadzonych przez brytyjską organizację Direct Marketing Association pokazują iż 1 funt zainwestowany w e-mail marketing przekłada się średnio na 38 £ sprzedaży. Ponadto prognozuje się stały wzrost adresów e-mail.
Remarketing - dlaczego niektóre produkty pojawiają się dokładnie na tych stronach, które obecnie przeglądasz? Spisek? Przypadek? Nie, to tylko remarketing. Polega on na powtórzeniu przekazu reklamowego tym użytkownikom, którzy chociaż raz odwiedzili naszą stronę. Zastosowanie remarketingu może bardzo pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży. Pojedyncza reklama szybko gubi się w szumie informacyjnym. Przypominając się kilkukrotnie Twojemu potencjalnemu klientowi nie pozwalasz mu o sobie zapomnieć, a co najważniejsze regularnie i nienachalnie zachęcasz go do zakupu.
Marketing automation - pozwala zautomatyzować cykliczne procesy marketingowe i sprzedażowe, zapewniając lepsze rezultaty i wyższe przychody. Automatyzacja nie tylko usprawnia pracę, ale także pozwala w pełni spersonalizować generowane przez nas komunikaty pod kątem oczekiwań Klienta. Marketing automation nie umniejsza roli człowieka - marketingowca w procesie tworzenia skutecznej reklamy. Wręcz przeciwnie, pozwala lepiej wykorzystać zasoby zlecając wykonywanie powtarzalnych czynności automatom, zostawiają opracowanie koncepcji i wytyczenie strategii człowiekowi - specjaliście. Wdrażając automatyzację marketingu zapewniasz sobie wyższą skuteczność działań w porównaniu z 'ręcznymi' działaniami konkurencji.
Analiza konwersji - system SEM7 jest skuteczny nie dlatego, że my tak uważamy, ale dlatego, że wyniki analizy konwersji jednoznacznie na to wskazują. Przewaga marketingu internetowego nad innymi formami promocji polega m.in. na pełnej mierzalności efektów. Dostępne narzędzia analityki internetowej pozwalają dokonać bardzo rzetelnych analiz, na podstawie których możesz ocenić, które formy promocji generują największy zysk dla Twojej firmy. Analitycy w SEM7 będą dokładnie analizować skuteczność podjętych działań, aby na bieżąco zwiększać ruch na stronie, dostosowywać ofertę do oczekiwań klientów oraz osiągać coraz to wyższe wskaźniki konwersji.
Link building - wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu linków pozwala nam osiągać bardzo dobre rezultaty wykorzystując tylko bezpieczne metody linkowania. Dbamy o to, aby jakość linków nie budziła żadnych wątpliwości. Taktykę pozyskania linków przygotowujemy indywidualnie do każdej witryny. O wartości naszej pracy świadczy jakość linków, a nie ich ilość. Dbamy także o to, aby linki były wartościowe oraz pochodziły z serwisów zbieżnych tematycznie. Pozyskane przez nas linki pozwolą potencjalnym klientom znaleźć informacje o Twojej firmie i zwiększą ruch na stronie internetowej.
Reklama w mapach Google - prowadząc działalność o zasięgu lokalnym nie może Cię zabraknąć na mapach Google. Rosnące znaczenie mechanizmu geolokalizacji, powoduje, że obecność na mapie może mieć kluczowe znaczenie dla zapewnienie widoczności firmy w wyszukiwarce. Stworzymy profesjonalny wpis o Twojej firmie na mapach Google. Prawidłowa konfiguracja i promocja mapy może przyciągnąć na Twoją stronę tysiące użytkowników w skali miesiąca.
Pozycjonowanie szerokie - jeżeli prowadzisz działalność o dużej dywersyfikacji oferowanych produktów i usług to pozycjonowanie szerokie jest dla Ciebie. Metoda ta bardzo dobrze sprawdza się w serwisach internetowych oraz sklepach, które oferują bardzo szeroki asortyment produktów. Zamiast pozycjonować się na słowo 'osuszacz' i bić się o pozycje z gigantyczną liczbą konkurentów, lepiej pozycjonować się na frazę 'Osuszacz powietrza oasis'. Tym samym zmniejszamy liczbę konkurentów, a także przyciągamy użytkownika, który zainteresowany jest konkretnym produktem, który de facto chcielibyśmy sprzedać. Zastosowanie metody szerokiego ogona (long tail) wymaga stworzenia precyzyjnych opisów produktów oraz bardzo dokładnej optymalizacji serwisu internetowego, aby umożliwić robotom wyszukiwarki odpowiednią indeksację.

 

Pozycjonowanie szerokie
Wyniki z wyszukiwarki na konkretną nazwę produktu

MASZ PROBLEM Z WYBOREM USŁUGI DLA CIEBIE?

Oferujemy fachowe wsparcie i bezpłatne konsultacje. Dla każdego naszego klienta tworzymy indywidualną
strategię promocji w Internecie. Możemy to zrobić także dla Ciebie.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYM SPECJALISTĄ

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności