Pozycjonowanie szerokie (long tail seo)

Chciałbyś wypromować rozbudowany portal branżowy, swojego bloga lub serwis informacyjny? Skorzystaj z pozycjonowania szerokiego, w ramach którego będziesz mógł zwiększyć widoczność swojej strony na dużą liczbę fraz. Strategia 'szerokiego ogona' polega na pozycjonowaniu wielu niszowych, ale za to bardzo dobrze konwertujących fraz kluczowych.

 

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

Główny celem pozycjonowania szerokiego jest poprawa pozycji fraz i słów kluczowych o niskim poziomie konkurencyjności i wysokiej szczegółowości. W tym przypadku sukces uzależniony jest od wyboru duże ilości fraz (long tail), precyzyjnie związanych z zawartością tematyczną prowadzonego przez nas serwisu oraz od regularności prowadzonych działań. Niszowe, bardzo szczegółowe słowa kluczowe są łatwiejsze do wypozycjonowania, generują mniejszy ruch, ale bardzo często - największą sprzedaż (szerzej: konwersję). Dzieje się tak ponieważ użytkownik wpisujący bardzo szczegółową frazę, np. 'klimatyzator lg artcool slim' zazwyczaj doskonale wie, czego chce. Taki użytkownik najczęściej dokonuje zakupu (konwersji).

 

Semantyka treści i jej wpływ na pozycjonowanie szerokie
Odpowiednia semantyka treści jest szczególnie ważna przy pozycjonowaniu szerokim.

 

 

Jak zwiększyć popularność rozbudowanego serwisu?

Metoda ta wykorzystuje naturalne zachowania Internautów, polegające na wpisywaniu do wyszukiwarki coraz to bardziej złożonych/szczegółowych słów kluzcowych. Aby więc nasza strona pojawiła się wysoko na bardzo precyzyjne zapytanie, musimy posiadać dobrze rozbudowany i zoptymalizowany serwis internetowy.

 

Najważniejszym założeniem szerokiego SEO jest pozycjonowanie zarówno wszystkich głównych działów, a także wszystkich tematycznych podstron, które znajdują się w naszym serwisie. Stąd też wzięła się nazwa - pozycjonowanie szerokie, ponieważ pozycjonujemy jednocześnie bardzo duże ilości podstron serwisu. Promocja całej zawartości serwisu powoduje, że nasza strona jest widoczna na dużą liczbę szczegółowych fraz. Dzięki temu osiągamy wyższy ruch na stronie i większy poziom widoczności strony.

 

Kto powinien skorzystać pozycjonowania long tail?

Metoda ta najlepiej sprawdza się w przypadku mocno rozbudowanych serwisów, takich jak:

 

 

Czy szerokie pozycjonowanie jest skuteczne?

Badania zachowań Internautów pokazują, że aż 80% serwisów uzyskuje ruch z długiego ogona (a więc z szerokiego zakresu fraz wpisywanych do wyszukiwarki). W wyniku szerokiego pozycjonowania, Internauci trafiają nie tylko na stronę główną serwisu, ale przede wszystkim na konkretne podstrony. Odpowiadając bezpośrednio na zapytania użytkownika zwiększamy poziom konwersji. Jeżeli użytkownik trafia na informacje, których szukał, z pewnością zdołamy zatrzymać go dłuższą chwilę na naszym serwisie, co pozwoli obniżyć współczynnik odrzuceń.

 

Korzyści pozycjonowania szerokiego:

Korzyści płynące z pozycjonowania szerokiego
Korzyści płynące z pozycjonowania szerokiego

 

Jeżeli prowadzisz rozbudowany serwis z setkami podstron, wówczas powinieneś wykorzystać metodę pozycjonowania szerokiego. Skuteczność tej metody uzależniona jest od przeprowadzenia wcześniejszej optymalizacji serwisu oraz dostarczenia dużej ilości wartościowej treści.

 

Efekty szerokiego SEO są widoczne już po kilku miesiącach pracy nad serwisem. Dzięki starannie zaplanowanej strategii działań, możesz osiągnąć długofalowe rezultaty, które trwale będą pracowały na popularność i sukces Twojego serwisu.

MASZ PROBLEM Z WYBOREM USŁUGI DLA CIEBIE?

Oferujemy fachowe wsparcie i bezpłatne konsultacje. Dla każdego naszego klienta tworzymy indywidualną
strategię promocji w Internecie. Możemy to zrobić także dla Ciebie.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYM SPECJALISTĄ