Pozycjonowanie lokalne - ta forma SEO sprawdza się w przypadku firm, które prowadzą działalność biznesową na określonym rynku lokalnym. W związku z wprowadzonym przez Google mechanizmem geolokalizacji, szukając w wyszukiwarce informacji, otrzymujemy wyniki istotnie związane z miejscem w którym się znajdujemy. Mechanizm ten miał na celu większe dopasowanie wyników wyszukiwania do naszych realnych oczekiwań. Dzięki temu firmy oferujące lokalne usługi mogą pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwarki i prześcignąć duże firmy, które nie są bezpośrednio związane z danym rynkiem.
Aby jednak tak się stało, należy wdrożyć działania, mające na celu wypozycjonowanie strony. Do działań takich zaliczamy m.in.:
Pozycjonowanie ogólnopolskie jest adresowane do firm, których zasięg działania obejmuje cały kraj. Nie mamy w tym przypadku bezpośredniego powiązania z rynkiem lokalnym.
Ważnym elementem pozycjonowania jest optymalizacja treści na stronie. Jeżeli chcemy, aby Google uznał naszą stronę za wartościową, należy zawrzeć na stronie unikalne teksty, których tematyka będzie ściśle związana z prowadzoną przez nas działalnością. Powinniśmy zadbać o przejrzystą strukturę tekstów, wybór właściwych słów kluczowych i przede wszystkim o wysoką jakość treści. Właściwy wybór słów i fraz kluczowych związanych z daną branżą, pozwoli Ci generować coraz to większy ruch na stronie. Regularne i naturalne linkowanie z pewnością pomoże Twojej stronie uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce. W pozycjonowaniu ogólnopolskim ważne jest to, aby budować daleki zasięg i trafiać do coraz to szerszej grupy odbiorców w Polsce.
Jest to pozycjonowanie dużej liczby złożonych, niszowych fraz, które bezpośrednio odpowiadają na precyzyjne zapytania internautów. Pozycjonowanie to często określa się także mianem 'long tail', a więc pozycjonowaniem długiego ogona. Metoda ta wykorzystywana jest przez firmy, które charakteryzują się dużą dywersyfikacją oferowanych usług i produktów. Pozycjonowanie szerokie jest szczególnie polecane w przypadku sklepów on-line i portali tematycznych.
Frazy long tail wyszukiwane są najczęściej przez internautów, którzy są zainteresowani konkretnym produktem. Frazy te raczej nie cieszą się dużą popularnością, ale z drugiej strony idealnie odpowiadają bardzo specjalistycznym zapytaniom. Ten właśnie czynnik decyduje o wysokiej skuteczności pozycjonowania szerokiego.
Najważniejszymi zaletami pozycjonowania szerokiego jest:
Sam proces pozycjonowania jest dość czasochłonny, a pierwsze efekty widoczne są dopiero po kilku miesiącach. Jednakże ze względu na wysoką skuteczność, jest to zdecydowanie metoda warta polecenia w sklepach internetowych, e-commerce.
facebook google+