Jakie są rodzaje pozycjonowania w Google?

 

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne - ta forma SEO sprawdza się w przypadku firm, które prowadzą działalność biznesową na określonym rynku lokalnym. W związku z wprowadzonym przez Google mechanizmem geolokalizacji, szukając w wyszukiwarce informacji, otrzymujemy wyniki istotnie związane z miejscem w którym się znajdujemy. Mechanizm ten miał na celu większe dopasowanie wyników wyszukiwania do naszych realnych oczekiwań. Dzięki temu firmy oferujące lokalne usługi mogą pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwarki i prześcignąć duże firmy, które nie są bezpośrednio związane z danym rynkiem.

 

Wysokie miejsce w mapach Google
Wynik dobrze wypozycjonowanej strony w mapach Google.

 

Aby jednak tak się stało, należy wdrożyć działania, mające na celu wypozycjonowanie strony. Do działań takich zaliczamy m.in.:

  1. Poprawny NAP - akronim ten pochodzi od angielskich słów: name, address, phone numer. NAP ma bardzo duże znaczenie dla firm, które chcą pokazywać się wysoko w wynikach wyszukiwarki na lokalne frazy. Google analizuje dane zawarte w NAP pod kątem geolokalizacji do określenia czy dana strona powinna pojawić się w wynikach wyszukiwania na dane zapytanie. Należy stosować jednorodny format NAPu w każdym miejscu w sieci.
  2. Moja firma - stworzenie wizytówki na mapach Google nie tylko ułatwia dotarcie klientów do naszej siedziby, ale także pomaga stronie internetowej pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania. Usługa ta dostępna jest głównie dla firm, które prowadzą działalność stacjonarną, a klienci mogą odwiedzić ich bezpośrednio w siedzibie firmy.
  3. Opinie i rekomendacje - o tym, jak ważne są pozytywne opinie o naszej firmie, świadczą statystyki - aż 92% internautów czyta opinie w sieci, z kolei 40% konsumentów twierdzi, że podejmuje decyzje na podstawie opinii znalezionych w Internecie (wg. Channel Advisor). Jeżeli chcesz zdobyć zaufanie lokalnych klientów, powinieneś ich przekonać dobrymi opiniami o swojej firmie, które będą łatwo dostępne w sieci.
  4. Optymalizacja strony - niezbędne jest wykonanie szeregu działań on-site oraz off-site, które sprawią, że Twoja strona będzie dostępna dla użytkowników mobilnych i szybko się załaduje. Dodatkowo należy także poprawić użyteczność strony oraz architekturę informacji, aby zapewnić jej przejrzystość dla robotów Google.
  5. Pozyskanie linków - zdobycie wartościowych linków z branżowych oraz lokalnych stron, pomoże Ci pojawić się wysoko w wyszukiwarce.

 

Pozycjonowanie ogólnopolskie

Pozycjonowanie ogólnopolskie jest adresowane do firm, których zasięg działania obejmuje cały kraj. Nie mamy w tym przypadku bezpośredniego powiązania z rynkiem lokalnym.

 

Ważnym elementem pozycjonowania jest optymalizacja treści na stronie. Jeżeli chcemy, aby Google uznał naszą stronę za wartościową, należy zawrzeć na stronie unikalne teksty, których tematyka będzie ściśle związana z prowadzoną przez nas działalnością. Powinniśmy zadbać o przejrzystą strukturę tekstów, wybór właściwych słów kluczowych i przede wszystkim o wysoką jakość treści. Właściwy wybór słów i fraz kluczowych związanych z daną branżą, pozwoli Ci generować coraz to większy ruch na stronie. Regularne i naturalne linkowanie z pewnością pomoże Twojej stronie uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce. W pozycjonowaniu ogólnopolskim ważne jest to, aby budować daleki zasięg i trafiać do coraz to szerszej grupy odbiorców w Polsce.

 

Pozycjonowanie szerokie

Jest to pozycjonowanie dużej liczby złożonych, niszowych fraz, które bezpośrednio odpowiadają na precyzyjne zapytania internautów. Pozycjonowanie to często określa się także mianem 'long tail', a więc pozycjonowaniem długiego ogona. Metoda ta wykorzystywana jest przez firmy, które charakteryzują się dużą dywersyfikacją oferowanych usług i produktów. Pozycjonowanie szerokie jest szczególnie polecane w przypadku sklepów on-line i portali tematycznych.

 

Frazy long tail wyszukiwane są najczęściej przez internautów, którzy są zainteresowani konkretnym produktem. Frazy te raczej nie cieszą się dużą popularnością, ale z drugiej strony idealnie odpowiadają bardzo specjalistycznym zapytaniom. Ten właśnie czynnik decyduje o wysokiej skuteczności pozycjonowania szerokiego.

 

Pozycjonowanie szerokie jest szczególnie dobre dla sklepów www
Pozycjonowanie szerokie jest szczególnie atrakcyjne dla sklepów internetowych.

 

Najważniejszymi zaletami pozycjonowania szerokiego jest:

  • niska konkurencja na precyzyjnie określone frazy kluczowe,
  • wysoki współczynnik konwersji,
  • niski współczynnik odrzuceń.

 

Sam proces pozycjonowania jest dość czasochłonny, a pierwsze efekty widoczne są dopiero po kilku miesiącach. Jednakże ze względu na wysoką skuteczność, jest to zdecydowanie metoda warta polecenia w sklepach internetowych, e-commerce.