Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zwiększyć sprzedaż dzięki wyszukiwarce internetowej? Ogromna konkurencja sprawia, że wcale nie jest tak łatwo przebić się ze swoją ofertą w Internecie. Sprawdź, które kanały promocji warto wykorzystać, aby poprawić wyniki sprzedaży. Poznaj moc wyszukiwarki i dowiedz się w jaki sposób możesz ją wykorzystać do osiągania swoich celów biznesowych.
Zastanawiasz się w jaki sposób wysoka pozycja w wyszukiwarce przekłada się na poziom sprzedaży w sklepie internetowym? Wyniki badań marketingowych nie pozostają złudzeń - im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa jest liczba wejść na stronę. Strona, która pokazuje się jako pierwsza w SERP (wynikach wyszukiwania), może liczyć na 33% ruchu (wg. Raportu Chitika Insights The Value of Google, Result Positioning z 2013r.). Ten sam raport wskazuje, że strona pojawiająca się na drugiej pozycji uzyskuje ok. 18% ruchu, trzecia strona to już tylko 11% wejść. Im dalsza pozycja, tym mniejszy ruch na stronie. Wyniki, które pokazują się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google generują razem 92% całego ruchu. Im dalsza strona w wynikach wyszukiwania, tym mniejszy ruch. Jeżeli więc zależy Ci na wygenerowaniu dodatkowego ruchu, musisz podwyższyć swoją stronę w wynikach wyszukiwarki.
Kampanie Google AdWords to bez wątpienia najszybsza metoda pojawienia się wysoko w wynikach wyszukiwarki. Reklama ta działa w formie linków sponsorowanych, które pojawiają się na samej górze wyników w Google. Link sponsorowany może także pojawić się na innych stronach należących do partnerskiej sieci Google. Reklama ta rozliczana jest w formule PPC (ang. Pay Per Click), co oznacza, że płacimy za każde kliknięcie w naszą reklamę. Samo wyświetlenie się reklamy jest bezpłatne.
Największym atutem kampanii AdWords jest szybkość działania. Reklama w formie linków sponsorowanych może być aktywna od momentu uruchomienia kampanii. Aby zapewnić wysoką skuteczność reklamy, należy odpowiednio dobrać promowane frazy i słowa kluczowe, za pomocą których Internauci będą przechodzić na naszą stronę internetową. Kampania AdWords jest bardzo elastyczna i nawet w trakcie jej trwania możemy dokonywać modyfikacji dot. intensywności reklamy oraz jej zasięgu.
Jeżeli chciałbyś zwiększyć widoczność strony, powinieneś skorzystać z usługi pozycjonowania. SEO to nic innego jak optymalizacja strony oraz działania, które spowodują, że będzie ona osiągała coraz to wyższe pozycje. W ramach SEO podejmowane są dwa rodzaje działań:
Dobrze zaplanowana i skutecznie realizowana kampania SEO może zapewnić Twojej stronie wysokie pozycje w wyszukiwarce, co przełoży się bezpośrednio na wygenerowanie dużego ruchu na stronie. Aby osiągnąć trwale rezultaty, należy korzystać tylko i wyłącznie z bezpiecznych praktyk SEO.
Skorzystaj z narzędzi Google, dzięki którym będziesz mógł zwiększyć widoczność swojej całej strony lub poszczególnych produktów w wyszukiwarce:
Wykorzystaj Knowledge Graph, który umożliwia prezentowanie fachowej wiedzy w wyszukiwarce. Graf wiedzy to nic innego jak baza danych, która ma nam ułatwić szybki dostęp do informacji. Wpisując konkretną frazę (np. miejsce, rzecz czy osoba) otrzymujemy zestawienie najważniejszych informacji po prawej stronie wyników w wyszukiwarce. Dane prezentowane w Google Graph pochodzą w dużej mierze z Wikipedii i często zawierają także hiperłącza do innych, wartościowych stron - np. do Twojej.
facebook google+