Jak zwiększyć sprzedaż dzięki wyszukiwarce?

Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zwiększyć sprzedaż dzięki wyszukiwarce internetowej? Ogromna konkurencja sprawia, że wcale nie jest tak łatwo przebić się ze swoją ofertą w Internecie. Sprawdź, które kanały promocji warto wykorzystać, aby poprawić wyniki sprzedaży. Poznaj moc wyszukiwarki i dowiedz się w jaki sposób możesz ją wykorzystać do osiągania swoich celów biznesowych.

 

Wysoka pozycja w wyszukiwarce a poziom sprzedaży?

Zastanawiasz się w jaki sposób wysoka pozycja w wyszukiwarce przekłada się na poziom sprzedaży w sklepie internetowym? Wyniki badań marketingowych nie pozostają złudzeń - im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa jest liczba wejść na stronę. Strona, która pokazuje się jako pierwsza w SERP (wynikach wyszukiwania), może liczyć na 33% ruchu (wg. Raportu Chitika Insights The Value of Google, Result Positioning z 2013r.). Ten sam raport wskazuje, że strona pojawiająca się na drugiej pozycji uzyskuje ok. 18% ruchu, trzecia strona to już tylko 11% wejść. Im dalsza pozycja, tym mniejszy ruch na stronie. Wyniki, które pokazują się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google generują razem 92% całego ruchu. Im dalsza strona w wynikach wyszukiwania, tym mniejszy ruch. Jeżeli więc zależy Ci na wygenerowaniu dodatkowego ruchu, musisz podwyższyć swoją stronę w wynikach wyszukiwarki.

 

Miejsca w wyszukiwarkach a ilosc wejsc na stronę www
Pierwsze pozycje zapewniają największy ruch w wyszukiwaniach organicznych.

 

AdWords

Kampanie Google AdWords to bez wątpienia najszybsza metoda pojawienia się wysoko w wynikach wyszukiwarki. Reklama ta działa w formie linków sponsorowanych, które pojawiają się na samej górze wyników w Google. Link sponsorowany może także pojawić się na innych stronach należących do partnerskiej sieci Google. Reklama ta rozliczana jest w formule PPC (ang. Pay Per Click), co oznacza, że płacimy za każde kliknięcie w naszą reklamę. Samo wyświetlenie się reklamy jest bezpłatne.

 

Największym atutem kampanii AdWords jest szybkość działania. Reklama w formie linków sponsorowanych może być aktywna od momentu uruchomienia kampanii. Aby zapewnić wysoką skuteczność reklamy, należy odpowiednio dobrać promowane frazy i słowa kluczowe, za pomocą których Internauci będą przechodzić na naszą stronę internetową. Kampania AdWords jest bardzo elastyczna i nawet w trakcie jej trwania możemy dokonywać modyfikacji dot. intensywności reklamy oraz jej zasięgu.

 

Cechy linków sponsorowanych - AdWords
Najważniejsze cechy linków sponsorowanych - AdWords

 

SEO

Jeżeli chciałbyś zwiększyć widoczność strony, powinieneś skorzystać z usługi pozycjonowania. SEO to nic innego jak optymalizacja strony oraz działania, które spowodują, że będzie ona osiągała coraz to wyższe pozycje. W ramach SEO podejmowane są dwa rodzaje działań:

  • on-site - czyli optymalizacja kodu strony, meta tagów, optymalizacja treści na stronie oraz architektury informacji, aby zapewnić jej przejrzystość i szybkość ładowania. Dynamika technologii internetowych sprawia, że bardzo szybko zmieniają się wymagania wyszukiwarek. Dlatego też optymalizacja strony powinna być wykonywania regularnie.
  • off-site - działania mające na celu pozycjonowanie strony, a więc podwyższenie jej pozycji w wynikach wyszukiwarki. Do działań tych zaliczamy przede wszystkim link building, integrację z mediami społecznościowymi, generowanie wartościowej treści oraz wszystkie działania mające na celu zwiększenie popularności oraz widoczności strony w wyszukiwarce.

 

Dobrze zaplanowana i skutecznie realizowana kampania SEO może zapewnić Twojej stronie wysokie pozycje w wyszukiwarce, co przełoży się bezpośrednio na wygenerowanie dużego ruchu na stronie. Aby osiągnąć trwale rezultaty, należy korzystać tylko i wyłącznie z bezpiecznych praktyk SEO.

 

Usługi Google

Skorzystaj z narzędzi Google, dzięki którym będziesz mógł zwiększyć widoczność swojej całej strony lub poszczególnych produktów w wyszukiwarce:

  • Kampania w Google Merchant Center - ten rodzaj reklamy adresowany jest przede wszystkim do właścicieli sklepów internetowych. W ramach kampanii mamy możliwość wyświetlenia miniaturek zdjęć produktów ze sklepu on-line, które pojawiają się w wynikach wyszukiwarki Google. Usługa ta nazywana jest także Google Zakupy. Jej największą zaletą jest możliwość szybkiego dotarcia do klientów, którzy szukają ściśle określonego produktu.
  • Wizytówka na mapach Google - skorzystaj z bezpłatnej usługi Moja Firma i załóż bezpłatną wizytówkę na mapach Google. Zwiększ widoczność swojej firmy w wyszukiwarce i dotrzyj do klientów, którzy szukają lokalnych usług w Internecie.

Knowledge Graph

Wykorzystaj Knowledge Graph, który umożliwia prezentowanie fachowej wiedzy w wyszukiwarce. Graf wiedzy to nic innego jak baza danych, która ma nam ułatwić szybki dostęp do informacji. Wpisując konkretną frazę (np. miejsce, rzecz czy osoba) otrzymujemy zestawienie najważniejszych informacji po prawej stronie wyników w wyszukiwarce. Dane prezentowane w Google Graph pochodzą w dużej mierze z Wikipedii i często zawierają także hiperłącza do innych, wartościowych stron - np. do Twojej.

 

Knowledge Graph
Przykład grafu na podstawie restauracji Venezia z Zabrza