Jak zdobyć klienta przez Internet?

Wraz ze wzrostem dostępności do Internetu wzrosło zapotrzebowanie na obecność firm i ich usług w Internecie. Zdecydowana większość firm ma już swoje strony internetowe, jednakże tylko niewielki procent wykorzystuje ich potencjał i na nich zarabia! Dzieje się tak z wielu powodów - najważniejszym jest brak widoczności w Internecie oraz brak przemyślanej strategii działania w Internecie.   

 

Klient, który szuka produktów/usług w Internecie ma coraz większe wymagania. Oczekuje przede wszystkim szybkiego i łatwego dostępu do informacji. Jeżeli chcesz, aby potencjalni klienci w pierwszej kolejności docierali do informacji o Twojej firmie i produktach, musisz wyprzedzić swoją konkurencję w wyszukiwarce.  

 

Wykorzystaj wyszukiwarkę!

 

Tak jak klienci wykorzystują wyszukiwarkę do zdobycia wiedzy na temat firm i produktów, tak Twój biznes może ją wykorzystać do zdobycia ogromnej liczby klientów! Poniżej prezentujemy 15 sposób, które pomogą Ci wygenerować dodatkowy ruch i utrzymać klienta za pomocą wyszukiwarki.

 

15 sposobów na zdobycie klienta przez wyszukiwarkę

Content marketing

To właśnie od dostarczenia użytkownikom wartościowej treści, w dużej mierze zależy Twój sukces w Internecie. Stwierdzenie  Content is a King jednoznacznie określa, że dobre treści mogą uczynić Cię liderem w branży. Użytkownicy internetu bardzo przyzwyczaili się do łatwej dostępności tekstów o wysokiej jakości merytorycznej. Zanim kupimy telewizor, chcemy samodzielnie porównać dane techniczne poszczególnych modeli. Przed zakupem mineralnego podkładu pod makijaż z pewnością przeczytamy na blogu opinie dziewczyn, które miały okazję go wypróbować. Podjęcie decyzji o nabyciu polisy ubezpieczeniowej uzależnimy od znalezienia pozytywnych opinii o ubezpieczycielu. Jeżeli opracujesz i opublikujesz na swojej stronie wysokiej jakości artykuły z pewnością wygenerujesz większy ruch na swojej stronie. Jeżeli artykuły pomogą rozwiązać konkretny problem użytkowników internetu, z pewnością zdobędziesz ich zaufanie i nowe grono zaufanych klientów. Sprawdź w jaki sposób działania content marketingowe mogą zwiększyć sprzedaż.
Pozycjonowanie lokalne

Metoda ta daje nieograniczone możliwości w zakresie pozyskania klienta na lokalnym rynku. Dobrze zaplanowana strategia lokalnego pozycjonowania może okazać się nie tylko bardzo skuteczna, ale także relatywnie tania. Wysoka konwersja (duża liczba zapytań ofertowych, nawiązanie współpracy z nowymi partnerami biznesowymi, wysoki poziom sprzedaży) powoduje, że firmy działające na lokalnym rynku powinny wykorzystać ogromny potencjał jaki daje im lokalne SEO.
 
Pozycjonowanie lokalne
SEO lokalne

 

Na czym polega pozycjonowanie?

W skrócie pozycjonowanie są to działania, które pozwalają uzyskać wysokie pozycje strony internetowej na dane frazy/słowa kluczowe po wpisaniu ich w wyszukiwarkę internetowa (w Polsce największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google - ponad 97% wszystkich wyszukiwań).

Najważniejsze czynności związane z pozycjonowaniem to:
  • Audyt strony - polega na zbadaniu jakości witryny, przepływu użytkowników, pozwala na wyłapanie błędów i potencjalnych problemów na stronie. Ułatwia dobór trafnych i skutecznych fraz kluczowych dla Twojej firmy.
  • Analiza konkurencji w internecie - rozpoznanie konkurencji i ich działań. Wypracowanie metodologii prac, oszacowanie kosztów i terminów.
  • Optymalizacja strony - przygotowanie strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki Google.
  • Zwiększanie popularności strony - działania wykonywane stale, których celem jest spopularyzowanie witryny wśród użytkowników internetu.
Pozycjonowanie jest kluczowym działaniem promocji strony w Internecie, reklama tego typu pozwala na rozwój zarówno lokalny jak i ogólnopolski, czy nawet światowy.
Pozycjonowanie szerokie

Idealna metoda zdobycia klienta, który szuka konkretnego produktu. Jeżeli prowadzisz sklep online, to pozycjonowanie szerokie jest metodą, którą powinieneś uwzględnić w swojej strategii marketingowej. Metoda szerokiego ogona (long tail) polega np. na pozycjonowaniu sklepu pod konkretne produkty, które znajdują się w asortymencie sklepu internetowego. Dzięki temu kierujemy reklamę do nabywcy, który szuka dokładnie naszego produktu. A my zwiększamy wskaźnik konwersji.
 
Pozycjonowanie szerokie
SEO szerokie
 

Jakie korzyści daje pozycjonowanie strony?

  • Wzrost liczby odwiedzających Twoją stronę www - czyli wzrost nowych klientów na Twoje produkty/usługi.
  • Wzrost ukierunkowanych odbiorców, nastawionych ściśle na dany produkt lub usługę.
  • Wielokrotne zwiększenie sprzedaży towarów i usług przez internet.
  • Budowanie pozytywnego i stabilnego wizerunku zaufanej firmy.
  • Wzrost świadomości marki.
  • Wyprzedzenie konkurencji
 
Korzyści pozycjonowania
Korzyści płynące z pozycjonowania
Reklama sponsorowana

Często wykorzystywanym rozwiązaniem jest reklama w wyszukiwarce Google - tzw. linki sponsorowane, które działają na zasadzie wyświetlania reklam związanych z wyszukiwanym przez klienta produktem/usługą. Reklama sponsorowana to bardzo skuteczna metoda, aby w szybki sposób pokazać się na samej górze w wynikach wyszukiwań. Jednocześnie musisz pamiętać, że ta reklama jest stosunkowo droga. Aby zatem osiągnąć wysoki zwrot z inwestycji należy odpowiednio przeanalizować popularność poszczególnych fraz w planerze słów kluczowych (Keyword Planner) i oszacować budżet na podstawie wskaźnika CPC - kosztu za pojedyncze kliknięcie w reklamę (cost per click).
Media społecznościowe - bądź bardziej social

Nie wystarczy już samo posiadanie dobrej strony lub dobrego tekstu. Musisz być proaktywny i samodzielnie wychodzić z inicjatywą do klienta. Powinieneś być wszędzie tam, gdzie mogą przebywać Twoi klienci. A oni bardzo dużo czasu spędzają na portalu Facebook, Twitter, Linkedin, Google+, Pinterest, Snapchat. Wykorzystując potencjał mediów społecznościowych możesz zdecydowanie zwiększyć ruch na twojej stronie.
Różnicuj formę tekstów

Poradników o tym, jak napisać dobry content jest wiele. Nie ma natomiast jednego, unikatowego zalecenia, które spowoduje, że tekst spodoba się wszystkim. Sam pewnie masz własne preferencje dot. przyjaznej treści. Być może lubisz długie poradnikowe teksty eksperckie, a może bardziej przystępną dla Ciebie formą są infografiki. Jeżeli chcesz zdobyć szerokie grono klientów, twórz artykuły w różnych stylach i o różnej długości.
Twórz wciągające nagłówki i tytuły tekstów

Niezależnie od stosowanej metody promocji - publikacja artykułów, e-mailing, wysyłka newsletterów, itd. zadbaj o atrakcyjny tytuł. Dobry tytuł, to taki, który wzbudzi natychmiastową potrzebę kliknięcia i zapoznania się z treścią artykułu. Dobrze dopasowane nagłówki, zapewnią przejrzystą strukturę artykułu i będą podtrzymywały wysoki poziom zainteresowania tekstem. Jeżeli chcesz przyciągnąć klienta, pamiętaj o tym, że każdy z nas dziennie otrzymuje tysiące informacji. Jeżeli Twoja ma się wyróżnić, musisz zadbać o dobry tytuł. Pamiętaj jednak o zasadzie uczciwości. Tytuł artykułu musi wynikać z treści, którą zawiera. Jeżeli swój newsletter nazwiesz 'Kliknij, a dostaniesz 500 zł za darmo' lub 'Angelina Jolie bez sukienki' możesz rozczarować potencjalnych klientów, którzy w treści znajdą jedynie opis techniczny sokowirówki.
Dbaj o ekspercki poziom

Wykreuj markę budzącą zaufanie wśród klientów i zazdrość wśród konkurencji. Jak to zrobić? Prowadź regularnie bloga, na którym będziesz zamieszczać nie tylko wysokiej jakości artykuły dot. specyfiki i danych technicznych produktów, ale także wywiady z ekspertami z branży. Pewnie zapytasz się - kto ma w Twojej firmie tyle wolnego czasu, aby się tym zająć? Być może najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie takiej usługi profesjonalnej agencji reklamowej. Inwestycja w treść i w kreację marki może okazać się dla Twojej firmy prawdziwym strzałem w dziesiątkę.
Mikroformaty rich snippets

Zachęć klienta dobrym opisem strony w wyszukiwarce Google. Bynajmniej nie chodzi tutaj o samą treść, ale także o wprowadzenie odpowiednich mikroformatów, które zwiększają współczynnik klikalności (CTR). Mikroformaty opisują zawartość strony, wskazują na jej jakość oraz poprawiają przejrzystość contentu. Badania marketingowe pokazują, że internauci zdecydowanie chętniej wchodzą na strony, których opis w wyszukiwarce Google jest kompletny i wzbudza zaufanie.
 
Mikroformaty na stronie www
Wykorzystanie mikroformatów na przykładzie strony restauracji

 

Wykorzystuje potencjał e-mail marketingu

Niech nie zwiedzie Cię zła sława, którą naznaczony został e-mail marketing. Fakt, że nikt z nas nie lubi spamu, nie oznacza, że wysyłanie mailingu nie jest skuteczne. Wręcz przeciwnie, e-mail marketing to dalej jedna z najbardziej skutecznych metod pozyskania klienta. Dobrze przygotowana kampania mailingowa nie ma nic wspólnego ze spamowaniem. Odpowiednia promocja oraz content kampanii sprawi, że klienci będą czekać na twojego maila. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z pomocy doświadczonej agencji.
Spraw, aby firmy z branży linkowały do twojej strony

To wyzwanie wymaga odpowiedniej strategii i bardzo przemyślanych ruchów. Jednakże korzyści jakie możesz osiągnąć w następstwie wdrożenia strategii link buildingu są tego warte. Jeżeli sprawisz, że firmy z branży będą linkowały do twojej strony zbudujesz sobie pozycję lidera nie tylko w wyszukiwarce Google, ale także w przekonaniu klientów. Ten efekt jest długotrwały. Aby go osiągnąć, twórz unikalne treści, które okażą się przydatne dla firm działających w otoczeniu twojego biznesu.
Bądź przyjazny dla użytkowników mobilnych

W wielu branżach udział ruchu mobilnego na stronie kilkukrotnie się zwiększył. Coraz częściej dokonujemy zakupów za pomocą telefonu czy tabletu. Brak responsywności oznacza brak klientów mobilnych. Nie łudź się, że internauci będą tracić czas i energię, aby czekać na załadowanie się niemobilnej strony. Brak strony przyjaznej dla użytkowników mobilnych może się skończyć utratą klientów. Twoja konkurencja już pewnie zadbała o responsywność swojej strony oraz… Twoich byłych klientów.
Video - Pokaż się swoim klientom

Dlaczego nagrania video zdobyły tak wielką popularność? Ponieważ są bardzo przystępne. Wizualizacja treści pomaga nam ją przyswoić w duży szybszy i efektywniejszy sposób. Internauci bardzo doceniają tę formę przekazu. Jeżeli chcesz zdobyć przychylność potencjalnych klientów, dostarcz im wysokiej jakości treści video.
CTA - Zawołaj do działania

Wprowadź konkretne, wyraziste i zdecydowane zawołania Call to Action. Dzięki temu zwiększasz intuicyjność Twojego serwisu i pomagasz klientom sprawnie przejść przez proces zakupowy. Dobrze dobrane hasła CTA mają realny wpływ na wzrost konwersji.
Mieszaj różne typy reklam.

Niestety nie ma jednej 100% skutecznej metody, która zapewni Ci regularny wzrost liczby klientów. Ilu klientów, tyle oczekiwań, preferencji, potrzeb. Dlatego też skuteczna strategia pozyskania klienta powinna być strategią kompleksową, która obejmuje
szeroki pakiet narzędzi i metod dotarcia do klienta.