Po co mi pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to najważniejsze oraz najskuteczniejsze działania reklamowe, których celem jest promocja strony www w wyszukiwarkach internetowych. Strona, która znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwarki Google, ma ogromny potencjał i może pozyskać nowych klientów. Strony internetowe znajdujące się w wyższych miejscach w wyszukiwarkach cieszą się dużym zaufaniem internautów. To właśnie za pośrednictwem wyszukiwarki Google najwięcej internautów przechodzi na strony www.

 

Dlaczego warto pozycjonować stronę
Dlaczego warto pozycjonować stronę?

 

Czy Twoja strona potrzebuje usługi pozycjonowania? To nie my o tym decydujemy. Google sam wskazuje, jak 'widzi' Twoją stronę i co powinieneś poprawić, aby zwiększyć jej widoczność w internecie. Jeśli zastanawiasz się po co Ci pozycjonowanie, z pewnością pomocne w podjęciu decyzji będą wytyczne Google. 

 

Co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu?

Strona przyjazna wyszukiwarce

Skorzystaj z darmowych aplikacji, które pozwalają sprawdzić, czy Twoja strona jest przyjazna dla użytkowników mobilnych i użytkowników komputerów stacjonarnych. Sprawdź na PageSpeed Insight ile punktów Google przyznało Twojej stronie. Im bardziej ocena będzie oddalona od wartości 100, tym więcej elementów wymaga poprawy. Przekonaj się sam jak szybko działa strona i czy jest widoczna na różnych typach ekranów. Jeżeli Google wskazuje wiele elementów do poprawy, to znaczy, że powinieneś skorzystać z profesjonalnych usług agencji SEO i zoptymalizować stronę.
 
Strona przyjazna wyszukiwarka
Wynik testu Google pod kątem wygody użytkownika oraz szybkości strony www
Zakazane praktyki marketingowe

Firma Google - właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie poleca stosowanie działań związanych z SEO. Z angielskiego nazwa Search Engine Optimization oznacza optymalizację witryn internetowych pod kątem wyszukiwarek. W specjalnym poradniku dla webmasterów Google wskazuje, iż właściwie prowadzone działania SEO wpływają na lepsze działanie strony. Jednocześnie Google wymienia cały pakiet działań, które uznaje za niepożądane. Są wśród nich takie praktyki jak:
  • kopiowanie treści,
  • wypełnianie strony słowami kluczowymi, które nie mają powiązania z przekazem strony,
  • nadmierne wykorzystywanie fragmentów rozszerzonych (Rich Snippets),
  • tworzenie stron, które zawierają małą liczbę treści,
  • automatyczne wysyłanie nadmiernej ilości zapytań do Google,
  • maskowanie prezentowanej treści…
… i całe mnóstwo innych działań, o których mogłeś wcześniej nie słyszeć. Czy na bieżąco sprawdzasz wskazówki Google dla webmasterów? Jeżeli wykonałeś na stronie działania niepożądane, to mogłeś dostać ostrzeżenie od Google. Działania na granicy zasad Google grozi nałożeniem kary i wyrzuceniem strony z wyników wyszukiwań.
Geolokalizacja Google

Google systematycznie wprowadza do swojego algorytmu zmiany, które determinują sposób działania wyszukiwarki. Zdarza się, że wprowadzone zmiany wywołują ogromne zmiany w branży SEO, mogą ją nawet wywrócić o 180 stopni. Dlaczego tak się dzieje? Otóż Google będąc świadomym monopolistą na rynku, bardzo dba o zachowanie wysokiej jakości oferowanych usług. Wszelkie zmiany mają na celu umożliwienie lepszego dopasowania wyników wyszukiwań czyli SERPów (Search Engine Results Page) do naszego zapytania. Algorytm Gołąb, ogromnie podkreślił rolę geolokalizacji w dobieraniu właściwych SERPów. Geolokalizacja powoduje, że wyświetlane wyniki uzależnione są od naszego fizycznego położenia. Wpisując frazę 'gabinet kosmetyczny' otrzymamy inne wyniki jeżeli przebywamy w Krakowie i Warszawie. Nie można zatem obiektywnie zmierzyć, na której pozycji znalazła się dzisiaj Twoja strona internetowa. Tym samym rozliczanie usługi SEO 'za efekt - od pozycji' straciło sens. Widoczność w Internecie nadal determinuje osiągnięcie sukcesu biznesowego, jednakże rozliczanie się z agencją metodą ‘od pozycji’, może okazać się bardzo niekorzystne.
Widok firmy w mapach Google
Wynik testu Google pod kątem wygody użytkownika oraz szybkości strony www

 

 

Mając na uwadze powyższe wskazówki, przeanalizuj zalety podjęcia kompleksowych działań marketingowych, które nie tylko poprawią widoczność strony, a także zwiększą konwersję. Wszystko to w kompleksowy i bezpieczny sposób, w ramach pakietu SEM7, który zdobył zaufanie zarówno dużych graczy biznesowych, jak i małych lokalnych firm.

 

 

Zalety pakietu SEM7:

  • Dotarcie do nowych klientów;
  • Wzrost zainteresowania ofertą firmy;
  • Wzrost wiarygodności firmy - możliwość bezpośredniej konkurencji z dużymi firmami na rynku lokalnym;
  • Wzrost liczby odwiedzin witryny;
  • Wysoka efektywność przy relatywnie niskich nakładach finansowych;
  • Możliwość pozycjonowania wielu fraz;
  • Niska cena pozyskania klienta;
  • Zwiększenie zaufania do Twojej marki;
  • Kształtowanie pozycji lidera w branży;
  • Długofalowy i bezpieczny rozwój marketingowy Twojej firmy.