Najprostszym sposobem sprawdzenia, jakie pozycje zajmuje nasza strona internetowa, jest wpisanie w wyszukiwarce pozycjonowanej frazy lub słowa kluczowego. W przypadku dużej ilości słów kluczowych, bieżące monitorowanie fraz może być bardzo czasochłonnym procesem. Dlatego też prowadzimy stały monitoring fraz dla naszych klientów, aby móc prezentować rezultaty naszej pracy w sposób wygodny i wiarygodny.
Aby zapewnić przejrzystość prowadzonych przez nas działań, wszystkim naszym klientom oferujemy pełny wgląd do statystyk, które wskazują pozycje strony na określone słowa i frazy kluczowe. Korzystamy z niezależnych systemów monitorujących frazy, które zapewniają wysoką dokładność wyników oraz obiektywizm. Systemy te zapewniają także możliwość przechowywania historii wyników, dzięki czemu mamy możliwość porównania osiąganych efektów na przestrzeni długiego okresu czasu.
Raportując efekty naszej pracy korzystamy także z Google Search Console. Jest to narzędzie Google, które umożliwia monitorowanie pozycji osiąganych w wyszukiwarce oraz sprawdzanie jej dostępności dla Internautów. Za pomocą Google Search Consoles dokonujemy szczegółowego monitoringu ruchu i określamy jakie słowa kluczowe przyciągnęły użytkowników Internetu na naszą stronę. Raport przygotowany na podstawie wyników GSC wskazuje uśrednioną pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz liczbę wyświetleń strony.
Aby zapewnić realność podawanych wyników korzystamy z przeglądarki internetowej w trybie Incognito. Wyszukiwarka Google w dużej mierze uzależnia prezentowane wyniki SERP od naszych preferencji. Będąc zalogowanym na dowolnym koncie Google (np. poczta, Google+, YouTube), wszystkie strony, które odwiedzamy są zapisywane m.in. historii przeglądania. Na tej podstawie Google decyduje, które strony są dla nas użyteczne i prezentuje je na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Mając na uwadze sposób działania wyszukiwarki, musimy być świadomi, że prezentowane wyniki nie są obiektywne i zależą od lokalizacji, przeglądarki czy logowania. Jeżeli chcemy sprawdzić realną pozycję danej strony internetowej należy skorzystać z trybu incognito, który dostępny jest dla większości popularnych przeglądarek internetowych.
facebook google+