Linki sponsorowane, czyli np. kampanie PPC (ang. Pay-Per-Click) to skuteczne kampanie reklamowe tworzone najczęściej w Google Ads (wcześniej Google AdWords) na podstawie dobranych słów kluczowych, które są związane z działalnością Twojej firmy. Płatność za linki sponsorowane opiera się na budżecie, który zostaje pomniejszony przez kliknięcia klientów w reklamę. Stawki za kliknięcie są ustalane przez Google na podstawie konkurencyjności danych fraz, godzin wyświetlania itp.
Odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona kampania linków sponsorowanych jest w stanie wygenerować duży ruch na naszej stronie internetowej. Zwiększenie widoczności w Internecie przekłada się bezpośrednio na wzrost sprzedaży i rozwój firmy. Największą zaletą reklamy Google Ads jest jej szybkość i skuteczność. Linki sponsorowane działają praktycznie od razu - reklamy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania niemalże zaraz po uruchomieniu kampanii.
Linki sponsorowane to narzędzie reklamowe zaproponowane przez firmę Google - monopolistę na rynku usług marketingowych. Największą zaletą, która wyróżnia ten typ reklamy na tle innych form promocji, jest szybkość działania i widocznych efektów. Przelewasz pieniądze w wysokości określonego przez siebie budżetu, uruchamiasz kampanię i Twoja reklama od razu pojawia się na wysokich pozycjach wyszukiwarki Google (otagowanych jako reklama sponsorowana). Pamiętaj, że w momencie wyczerpania się budżetu reklamowego linki sponsorowane nie będą dłużej widoczne w topowych pozycjach wyszukiwarki. Jeżeli więc zależy Ci na szybkiej i krótkotrwałej promocji, linki sponsorowane Google to reklama warta rozważenia.
Zanim jednak podejmiesz decyzję o uruchomieniu kampanii, odpowiedz sobie na pytanie, jakie chcesz osiągnąć efekty i jakim budżetem dysponujesz? Jeżeli chcesz na stałe zapewnić swojej stronie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki, wiedz, że sama reklama Google Ads nie wystarczy. Będzie dobra jedynie na początku - no chyba, że dysponujesz sporym budżetem miesięcznym, wtedy Google Ads może okazać się jednym z ważniejszych kanałów promocji online. Firmom nastawionym na długofalowy rozwój, nie dysponującym dużym budżetem miesięcznym, zdecydowanie bardziej polecamy kompleksowe pozycjonowanie. Google Ads daje efekt 'tu i teraz' tak długo, jak długo posiadasz budżet. Jest to więc skuteczna forma promocji w przypadku krótkoterminowej akcji promocyjnej czy wdrożenia nowego produktu na rynek. Koszt kampanii PPC uzależniony jest od ceny za kliknięcie w określoną frazę. Przedział cenowy jest bardzo szeroki - od kilku groszy do kilkudziesięciu złotych za jedno kliknięcie. Im lepiej konwertująca fraza, tym wyższa cena. Oznacza to, że jeżeli chcesz dobrać słowa, dzięki którym zarobisz na reklamie, będziesz musiał zapłacić więcej. Pamiętaj, że reklama będzie aktywna tylko wtedy, gdy będziesz miał aktywny budżet. Po wyklikaniu reklamy, linki sponsorowane zostaną usunięte. Dzięki linkom sponsorowanym jesteś w stanie zwiększyć widoczność każdej strony - nawet tej mało atrakcyjnej graficznie, niedostosowanej do potrzeb użytkowników mobilnych, zawierającej nieprzydatną treść. Warto jednak odpowiedzieć sobie na pytanie - po co promować słabą stronę? Zastanów się, czy nie przyniesie to odwrotnego efektu i nie zniechęcimy do siebie potencjalnego klienta. Jeżeli już planujesz zainwestować w reklamę internetową, podejdź do tego kompleksowo - a Google Ads niech stanowi jeden z wielu wykorzystywanych kanałów promocji online, tak jak ma to miejsce w systemie SEM7.
W dłuższej perspektywie zdecydowanie bardziej opłaca się kompleksowe pozycjonowanie. Właściwie dobrana strategia SEO, która wykorzystuje szeroki zakres działań i narzędzi, w tym m.in.:
Pozycjonowanie przynosi dużo lepsze i trwalsze efekty niż chwilowa reklama Google Ads. Jeżeli zależy Ci na długofalowym rozwoju firmy i zwiększeniu poziomu sprzedaży, wdróż kompleksowy pakiet pozycjonowania. Dobrze zoptymalizowana, responsywna strona internetowa z eksperckimi i unikatowymi tekstami zostanie z pewnością uznana za wartościową zarówno przez wyszukiwarkę Google, jak i samych klientów. Dzięki temu możesz mieć pewność, że raz zainwestowane pieniądze będą przez długi czas wypracowywały zysk dla twojej firmy. Wdrożenie systemu SEM7 to rozwiązanie dużo tańsze i skuteczniejsze, niż promocja oparta wyłącznie na reklamie Google Ads. Zanim zdecydujesz się na jakąkolwiek formę promocji, przeanalizuj wady i zalety poszczególnych rozwiązań.
Jeżeli zastanawiasz się, czy warto inwestować w reklamę Google Ads, skonsultuj się z nami. Doradzimy Ci w jaki sposób zaplanować i przeprowadzić kampanię linków sponsorowanych, abyś osiągnął założone cele biznesowe. Zaproponujemy kompleksową strategię pozycjonowania SEM7, abyś mógł sam ocenić, która forma promocji pozwoli skuteczniej rozwinąć Twój biznes.
Oferujemy fachowe wsparcie i bezpłatne konsultacje. Dla każdego naszego klienta tworzymy indywidualną
strategię promocji w Internecie. Możemy to zrobić także dla Ciebie.
facebook google+