Linki sponsorowane

Linki sponsorowane, czyli np. kampanie PPC (ang. Pay-Per-Click) to skuteczne kampanie reklamowe tworzone najczęściej w Google Adwords na podstawie dobranych słów kluczowych, które są związane z działalnością Twojej firmy. Płatność za linki sponsorowane opiera się na budżecie, który zostaje pomniejszony przez kliknięcia klientów w reklamę. Stawki za kliknięcie są ustalane przez Google na podstawie konkurencyjności danych fraz, godzin wyświetlania itp.

 

Odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona kampania linków sponsorowanych jest w stanie wygenerować duży ruch na naszej stronie internetowej. Zwiększenie widoczności w Internecie przekłada się bezpośrednio na wzrost sprzedaży i rozwój firmy. Największą zaletą reklamy AdWords jest jej szybkość i skuteczność. Linki sponsorowane działają praktycznie od razu - reklamy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania niemalże zaraz po uruchomieniu kampanii.  

 

Cechy linków sponsorowanych
Cechy linków sponsorowanych

 

Czym charakteryzują się linki sponsorowane?

  • Opłata za reklamę pobierana jest dopiero w momencie kliknięcia w reklamę,
  • Zapewniają pełną kontrolę na przebiegiem, charakterem i kosztami reklamy,
  • Pozwalają na różnicowanie reklamy ze względu na jej profil i charakter,
  • Pozwalają na sprecyzowany przekaz reklamy,
  • Dają możliwość ustalania harmonogramu wyświetlania reklam,
  • Krótkoterminowa efektywność - po wyczerpaniu się budżetu, reklama zostaje usunięta,
  • Pozwalają na bardzo szybkie rozpoczęcie wyświetlania reklamy.

 

Czy reklama AdWords się opłaca?

Linki sponsorowane to narzędzie reklamowe zaproponowane przez firmę Google - monopolistę na rynku usług marketingowych. Największą zaletą, która wyróżnia reklamę AdWords na tle innych form promocji, jest szybkość działania i widocznych efektów. Przelewasz pieniądze w wysokości określonego przez siebie budżetu, uruchamiasz kampanię i Twoja reklama od razu pojawia się na wysokich pozycjach wyszukiwarki Google (otagowanych jako reklama sponsorowana). Pamiętaj, że w momencie wyczerpania się budżetu reklamowego linki sponsorowane nie będą dłużej widoczne w topowych pozycjach wyszukiwarki. Jeżeli więc zależy Ci na szybkiej i krótkotrwałej promocji, linki sponsorowane Google to reklama warta rozważenia.

 

Zanim jednak podejmiesz decyzję o uruchomieniu kampanii, odpowiedz sobie na pytanie, jakie chcesz osiągnąć efekty i jakim budżetem dysponujesz? Jeżeli chcesz na stałe zapewnić swojej stronie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki, wiedz, że sama reklama AdWords nie wystarczy. Będzie dobra jedynie na początku - no chyba, że dysponujesz sporym budżetem miesięcznym, wtedy AdWords może okazać się jednym z ważniejszych kanałów promocji online. Firmom nastawionym na długofalowy rozwój, nie dysponującym dużym budżetem miesięcznym, zdecydowanie bardziej polecamy kompleksowe pozycjonowanie. AdWords daje efekt 'tu i teraz' tak długo, jak długo posiadasz budżet. Jest to więc skuteczna forma promocji w przypadku krótkoterminowej akcji promocyjnej czy wdrożenia nowego produktu na rynek. Koszt kampanii AdWords uzależniony jest od ceny za kliknięcie w określoną frazę. Przedział cenowy jest bardzo szeroki - od kilku groszy do kilkudziesięciu złotych za jedno kliknięcie. Im lepiej konwertująca fraza, tym wyższa cena. Oznacza to, że jeżeli chcesz dobrać słowa, dzięki którym zarobisz na reklamie, będziesz musiał zapłacić więcej. Pamiętaj, że reklama będzie aktywna tylko wtedy, gdy będziesz miał aktywny budżet. Po wyklikaniu reklamy, linki sponsorowane zostaną usunięte. Dzięki linkom sponsorowanym jesteś w stanie zwiększyć widoczność każdej strony - nawet tej mało atrakcyjnej graficznie, niedostosowanej do potrzeb użytkowników mobilnych, zawierającej nieprzydatną treść. Warto jednak odpowiedzieć sobie na pytanie - po co promować słabą stronę? Zastanów się, czy nie przyniesie to odwrotnego efektu i nie zniechęcimy do siebie potencjalnego klienta. Jeżeli już planujesz zainwestować w reklamę internetową, podejdź do tego kompleksowo - a AdWords niech stanowi jeden z wielu wykorzystywanych kanałów promocji online, tak jak ma to miejsce w systemie SEM7.

 

Tańsza alternatywa dla kampanii AdWords

W dłuższej perspektywie zdecydowanie bardziej opłaca się kompleksowe pozycjonowanie. Właściwie dobrana strategia SEO, która wykorzystuje szeroki zakres działań i narzędzi, w tym m.in.:

 

  • content marketing,
  • copywriting,
  • link building,
  • optymalizacja strony,  e-mailing,
  • marketing szeptany,
  • social media marketing,
  • reklama w mapach Google,
  • User Experience oraz Search Experience Optimization.

 

przynosi dużo lepsze i trwalsze efekty niż chwilowa reklama AdWords. Jeżeli zależy Ci na długofalowym rozwoju firmy i zwiększeniu poziomu sprzedaży, wdróż kompleksowy pakiet pozycjonowania. Dobrze zoptymalizowana, responsywna strona internetowa z eksperckimi i unikatowymi tekstami zostanie z pewnością uznana za wartościową zarówno przez wyszukiwarkę Google, jak i samych klientów. Dzięki temu możesz mieć pewność, że raz zainwestowane pieniądze będą przez długi czas wypracowywały zysk dla twojej firmy. Wdrożenie systemu SEM7 to rozwiązanie dużo tańsze i skuteczniejsze, niż promocja oparta wyłącznie na reklamie AdWords. Zanim zdecydujesz się na jakąkolwiek formę promocji, przeanalizuj wady i zalety poszczególnych rozwiązań.  

 

Alternatywa dla linków sponsorowanych
Pozycjonowanie stron - skuteczna alternatywa dla linków sponsorowanych

 

Jak skutecznie prowadzić kampanie linków sponsorowanych?

  • Analizuj - reklama ma zagwarantować sukces Tobie i Twojej firmie, zanim zainwestujesz w reklamę PPC, określ dokładnie jej cel. Określ konwersję oraz zaplanuj jaką akcję ma wykonać klient. Samo wejście na stronę, która nie będzie dobrze kierowała na żadną konkretną akcję, może okazać się zmarnowanymi pieniędzmi. Żeby nie tracić, warto przygotować odpowiedni landing page, podpiąć oraz skonfigurować narzędzie analityczne (np. Google Analytics). Działania te pozwolą wyciągnąć wnioski, czy reklama jest dobrze skonfigurowana i czy przynosi zysk.
  • Zbuduj bazę wiedzy - zbadaj konkurencję i określ jakie frazy będą najtrafniejsze dla Twojej firmy, zapoznaj się dokładnie z narzędziem Google Adwords, gdyż działanie systemu reklamowego daje znacznie więcej możliwości optymalizacji kampanii.
  • Dobierz odpowiednie słowa kluczowe, stwórz zachęcające, klarowne i skuteczne przekazy reklamowe.
  • Nie przepłacaj - wyższa stawka = większa skuteczność? Oczywiście im wyższa pozycja tym wyższa klikalność. Niestety wzrost wejść nie musi przekładać się na wzrost konwersji. Tak więc najważniejsze żeby reklama sprzedawała i miała wysoką konwersję.
  • Badaj - analizuj, sprawdzaj, czy Twoja kampania jest skuteczna, czy Twoje założenia zostały zrealizowane, jeżeli nie zmieniaj i testuj - zawsze działaj z rozmysłem i na podstawie bazy wiedzy. Połączenia analizy i wiedzy zawsze przynosi zysk.

 

Jeżeli zastanawiasz się, czy warto inwestować w reklamę AdWords, skonsultuj się z nami. Doradzimy Ci w jaki sposób zaplanować i przeprowadzić kampanię linków sponsorowanych, abyś osiągnął założone cele biznesowe. Zaproponujemy kompleksową strategię pozycjonowania SEM7, abyś mógł sam ocenić, która forma promocji pozwoli skuteczniej rozwinąć Twój biznes.  

MASZ PROBLEM Z WYBOREM USŁUGI DLA CIEBIE?

Oferujemy fachowe wsparcie i bezpłatne konsultacje. Dla każdego naszego klienta tworzymy indywidualną
strategię promocji w Internecie. Możemy to zrobić także dla Ciebie.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYM SPECJALISTĄ