Zasięg pozycjonowania - pozycjonowanie lokalne, miasto główne + miasta ościenne
Lokalizacja - Gdańsk, Północna Polska, miasto ok. 200 000 osób
Cel pozycjonowania:
Pozycjonowanie od efektu - wzrost ruchu na stronie
Zwiększenie konwersji
Zwiększenie liczby klientów
Stan strony www przed rozpoczęciem prac:
Dane z Google Analytics - przed przystąpieniem do pozycjonowania
W pierwszym miesiącu zanotowaliśmy 374 sesje przy czym aż 42% to użytkownicy powracjący na stronę www. Równocześnie na stronie www zanotowaliśmy niską liczbę stron przypadającą na sesję oraz duży współczynnik odrzuceń na poziomie ~ 50%.
Aktualny stan strony wymagał takich działań jak:
Audyt SEO oraz SXO,
Optymalizacja SEO,
Wdrożenie wersji mobilnej strony www,
Optymalizacja prędkości działania strony,
Stworzenie strategii linkowania,
Poprawa błędów związanych z usability.
Stan pozycjonowanej strony www po 12 miesiącach:
Dane z Google Analytics - 12 miesiąc pozycjonowania
Zrealizowane cele:
Wzrost konwersji. Około 20% wszystkich sesji przekłada się na leada ofertowego. Daje to w skali miesiąca od 600 do 700 leadów miesięcznie.
Znaczący 10-krotny wzrost ruchu.
Znaczny wzrost procentowy nowych użytkowników - szczególnie istotnie w serwisie kredytowym, gdzie konwersja jest realizowana poprzez wysłanie leada ofertowego.
Wzrost czasu spędzonego na witrynie.
Niższy współczynnik odrzuceń.
Ponad 30% wejść z urządzeń mobilnych, wdrożenie wersji RWD zmniejszyło współczynnik odrzuceń użytkowników telefonów oraz tabletów
Wzrost ruchu na stronie z kredytami - 12 miesięcy pozycjonowania
Dane z Google Analytics - od początku pozycjonowania do stanu po 12 miesiącach
Warto zauważyć, że 71% to wejścia organiczne czyli te bezpośrednio z wyszukiwarki Google. Prawie 12% z witryn odsyłających przy stosunkowo niskim współczynniku odrzuceń to sygnał, że witryny odsyłające do pozycjonowanej strony są wysokiej wartości.
Dane z Webpozycja - po 12 miesiącach witryna jest widoczna na prawie 150 fraz w TOP 100
Podsumowanie:
Pozycjonowana strona kredytowa po 12 miesiącach zanotowała 10-krotny wzrost wejść. Wzrost konwersji przełożył się bezpośrednio na klientów lokalnych.
Wysoką konwersję udało się uzyskać dzięki odpowiedniej semantyce treści, odpowiedniej lokacji formularzy kontaktowych z przyciskami Call To Action oraz wersji mobilnej witryny.
Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies.
Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności
facebook google+