Jakiego pozycjonowania potrzebujesz?

Odpowiedź jest prosta - skutecznego i kompleksowego. Niezależnie od tego czy prowadzisz małą czy dużą firmę, zależy nam na tym, aby Twoja marka budziła zaufanie klientów i zachęcała ich do częstego korzystania z Twojej oferty. Dobór skutecznej metody pozycjonowania, może Ci w tym pomóc.

 

W zależności od branży oraz specyfiki działalności możesz wybrać:

  • pozycjonowanie lokalne - adresowane do mniejszych przedsiębiorców, którzy nastawieni są na klienta lokalnego. Ta forma promocji pozwoli Ci dotrzeć bezpośrednio do odbiorców na Twoim rynku, co zapewnia wysoką trafność dopasowania.
  • pozycjonowanie szerokie - adresowane do firm, które oferują szeroki asortyment produktów i usług. Zaletą tej metody jest dotarcie do odbiorców, którzy szukają precyzyjnie określonego produktu. W tym wypadku pozyskanie klienta nie jest uzależnione od jego lokalizacji, ale od wyszukania konkretnej frazy w wyszukiwarce związanej z oferowanym przez Ciebie produktem lub usługą.

 

Zlecając agencji seo/sem pozycjonowanie, pamiętaj, że pozycje to nie wszystko. Szybkie osiągnięcie wysokich pozycji może zagrozić Twojej stronie nałożeniem filtrów Google, które spowodują, że strona przez jakiś czas nie będzie pokazywała się w wyszukiwarce Google. Ponadto koncentracja działań marketingowych tylko na jednej metodzie - pozycjonowaniu, powoduje brak stabilności i bezpieczeństwa.

 

Najnowsze trendy w dziedzinie marketingu internetowego jednoznacznie wskazują, że tylko i wyłącznie kompleksowe strategie promocji mogą zapewnić długofalowe efekty. Dynamiczny rozwój branży dostarcza coraz to nowszych narzędzi, które nie tylko wspierają osiąganie lepszych rezultatów, ale wręcz nawet uzależniają ich osiągniecie od wdrożenia odpowiednich działań.

 

Pozycjonowanie w banży finansowej
Przykład pozycjonowania klienta z branży finansowej. Wzrost ruchu w okresie 18 miesięcy.

 

Skoro już wiesz, że samo pozycjonowanie nie wystarczy, sprawdź jak możesz zwiększyć efektywność prowadzonych działań reklamowych. Polecamy skorzystać z różnorodnych technik i narzędzi marketingowych, w tym min.

 

Social media marketing
Internauci oczekują sprawdzonych informacji na temat oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Aż 70% klientów wyszukuje w mediach społecznościowych informacji na temat firm i ich ofert. Z tego aż 49% internautów wykorzystuje informacje pozyskane w mediach społecznościowych do dokonania decyzji zakupowej (DEI Worldwide, OTX - badania The Impact of Social Media on Purchasing Behavior, USA 2008). Warto zatem wykorzystać potencjał mediów społecznościowych do zwiększenia poziomu sprzedaży. Prowadzenie firmowych profili social media znacząco różni się od prowadzenia profili prywatnych. Aby przyciągnąć i utrzymać klientów powinieneś prowadzić fanpage zgodnie z zasadą: 70% unikalny content, 20 % praktyczne udostępnienia, 10% autoreklama. Korzystając z kompleksowego pakietu SEM7 doradzimy Ci, jak osiągnąć wysokie efekty w social media marketingu.
Rynek usług mobilnych
Czy wykorzystujesz potencjał dynamicznie rozwijającego się rynku multiscreen? Udział ruchu mobile wzrósł z niecałych 2% w 2011 r. do ponad 22% w 2016 r. Prognozy zapowiadają stały wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych w ruchu internetowym (Gemius SA., ranking 2016). Jeżeli przedsiębiorcy chcą osiągnąć sukces, powinni być tam gdzie ich klienci. Gwałtowny wzrost znaczenia urządzeń mobilnych determinuje na przedsiębiorcach konieczność zaistnienia na rynku mobilnych. Metod dotarcia do nich jest wiele - aplikacje mobilne, kampanie mobile (mkupony, wiadomości tekstowe, konkursy). Dopasuj usługi i produkty do potrzeb internautów mobilnych i wykorzystaj potencjał tego rynku.
Mobile marketing
Badania prowadzone przez Google oraz Nielsen (Mobile Search Moments - Understanding how Mobile drives conversions, Marzec 2013) jednoznacznie pokazują, iż internauta mobilny to osoba, która może nam zapewnić wysoką konwersję. Osoby, które korzystają z internetu ze smartphone, to osoby, które:

a. o 57% chętniej odwiedzają sklepy stacjonarne,
b. o 51% chętniej dokonują zakupów,
c. o 39% chętniej dzwonią do firmy, którą znalazły w internecie.

Co robić, aby zyskać wysoki ruch z urządzeń mobilnych? Wysoka pozycja w Google to jedno. Równie ważne jest to, aby Twoja strona była w pełni responsywna i idealnie dostosowała się do urządzeń mobilnych (laptop, smartphone, tablet, smart TV). Ponadto strona musi się szybko załadować i w czytelny sposób zaprezentować poszukiwane przez internautę informacje. Badania pokazują, że użytkownik mobilny poczeka tylko kilka sekund na załadowanie się strony. Po tym czasie blisko 60% internautów porzuci stronę. Dlatego właśnie sama wysoka pozycja w Google nie jest wystarczająca.
Content Marketing
Raport B2B Content Marketing: 2015 Benchmarks, Budgets and Trends — North America informuje, iż 80% marketerów uznało, że wdrożenie praktyk Content Marketingu pomogło osiągnąć cele kampanii marketingowych. Aby zatem przekonać do siebie odbiorców, musimy dostarczyć im praktycznych i istotnych treści, które nie tylko odpowiedzą na ważne pytania, ale przede wszystkim aktywnie ich zaangażują. Content marketing oznacza zatem tworzenie treści, dzięki którym budujemy długofalową relację z klientem i trwale go wspieramy - zarówno przed zakupem produktu, jak i po zakończeniu transakcji. Takie podejście umożliwia osiąganie zdecydowanie trwalszych i lepszych efektów, niż promocja ograniczona do walki o pozycję w wyszukiwarce.
Marketing szeptany
Marketing szeptany - procentowe przełożenie na zaangażowanie użytkowników

 

 

Powyższe statystyki to tylko przykładowe argumenty, które w rzetelny i obiektywny sposób opisują jak bardzo złożona jest dziedzina marketingu internetowego. Obecnie na decyzję klienta wpływ ma całe mnóstwo czynników. Dlatego pamiętaj, że niezależnie, którą metodę pozycjonowania wybierzesz - lokalną czy szeroką, powinieneś uzupełnić ją odpowiednimi metodami i narzędziami marketingu internetowego. Dlatego właśnie stworzyliśmy kompleksowy system pozycjonowania SEM7, który stanowi idealne połączenie wszystkich niezbędnych narzędzi marketingowych, które zapewnią wysoką widoczność Twojej strony.

 

Chcesz dalszych informacji? Poznaj rodzaje pozycjonowania.

 

 

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności