Prowadzisz lokalną firmę? Dowiedz się, jakie czynniki wpływają teraz na pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania i w jakie aspekty warto aktualnie inwestować w szczególności.
Dane opublikowane przez Moz w raporcie dotyczącym czynników rankingowych w lokalnych wynikach wyszukiwania w 2018 roku, są jednoznaczne. Sygnały z wizytówki Google mają największy wpływ na to, które firmy wyświetlają się na wyższej pozycji w wynikach lokalnych (mapach Google). Pisząc o sygnałach z wizytówki, mamy na myśli m.in.:
Wyżej wymienione czynniki znalazły się na liście TOP50 czynników rankingowych w lokalnych wynikach wyszukiwania, o pozostałych możesz przeczytać w raporcie 2018 Local Search Ranking Factors na blogu Moz.
Według Moz sygnały związane z wizytówką Google Moja Firma stanowią 25,12% wszystkich czynników rankingowych w lokalnych wynikach wyszukiwania. W porównaniu z rokiem poprzednim aspekt ten stał się jeszcze istotniejszy - w 2017 wynosiły 19,01%. Na kolejnych pozycjach w tym roku znalazły się m.in. sygnały związane z linkami prowadzącymi do witryny (16,53%) oraz opiniami o firmie (15,44%).
Jak wynika z powyższych danych wizytówka Google Moja Firma może bardzo pomóc Twojemu biznesowi - to dla lokalnych firm doskonała szansa na pozyskanie klienta. Niestety niektóre biznesy wciąż w pełni nie wykorzystują jej potencjału.
Warto zaznaczyć, że nieaktualne bądź nieprawdziwe informacje opublikowane w wizytówce mogą przyczynić się do pogorszenia rankingów Twojej witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jak podaje Moz, właściciele lokalnych biznesów powinni wystrzegać się przede wszystkim:
Pozytywne sygnały od użytkowników w wizytówce Google są teraz znacznie ważniejsze niż wcześniej. Obecnie coraz rzadziej korzystamy z usług nowych firm 'w ciemno', bezrefleksyjnie. Dlatego to właśnie na sekcję z opiniami internauci zwracają szczególną uwagę podczas pierwszego kontaktu z firmą. Sprawdzenie ocen wcześniejszych klientów to zazwyczaj krok decydujący o tym, czy zdecydujemy się kupić produkt w danym sklepie, czy też wybrać się na obiad do konkretnej restauracji. Pozytywne opinie od użytkowników mogą być naszą przewagą konkurencyjną, a negatywne - utrapieniem i czynnikiem skutecznie zniechęcającym potencjalnego klienta.
Jak wynika z raportu Local Consumer Review Survey opublikowanego przez BrightLocal większość, bo aż 86% konsumentów sprawdza opinie na temat lokalnych firm. Połowa grupy użytkowników, którzy przyznają, że czytają je zawsze, to osoby w przedziale wiekowym 18-34. Użytkownicy najczęściej sprawdzają opinie na temat lokali gastronomicznych. Dużym zainteresowaniem cieszą się także oceny dotyczące sklepów, hoteli, czy też placówek medycznych.
Internauci, sprawdzając opinie dotyczące konkretnej firmy, zwracają uwagę na takie aspekty jak:
Z informacji zamieszczonych w raporcie BrightLocal wynika, że 4/5 gwiazdek to w wielu przypadkach (46%) ocena, która przekonuje użytkowników do skorzystania z usług firmy. Natomiast ponad połowa ankietowanych (57%) przyznała, że ocena poniżej 4 gwiazdek zniechęca ich do skorzystania z oferty konkretnego biznesu.
Właściciele lokalnych firm powinni mieć także świadomość, że użytkownicy są bardziej skłonni zaufać opiniom zamieszczanym w internecie, jeśli jest ich dużo. BrightLocal podaje, że biznes powinien mieć ok. 40 ocen online, aby uzyskana z nich średnia była wiarygodna. Aspekt ten stał się istotniejszy, porównując do sytuacji sprzed roku - wtedy 46% ankietowanych przyznało, że zwraca uwagę na ilość zamieszczonych opinii. W 2018 roku 49% badanych stwierdziło, że czynnik ten jest dla nich ważny.
Dla internautów bardzo istotna jest także aktualność zamieszczanych opinii. 40% ankietowanych przyznało, że biorą pod uwagę przede wszystkim te opinie, które zostały opublikowane w czasie nie dłuższym niż dwa tygodnie. Co więcej, 85% badanych stwierdziło, że opinie opublikowane ponad 3 miesiące wcześniej nie wpływają na ich decyzje o skorzystaniu z usług firmy.
Co ciekawe, okazuje się, że to mężczyźni przykładają większą wagę do opinii zamieszczanych w internecie niż kobiety. Z danych opublikowanych na Search Engine Land wynika, że 37% ankietowanych mężczyzn zawsze sprawdza oceny interesujących ich firm przed skorzystaniem z usług. Jednak tylko 15% kobiet, które wzięły udział w badaniu, za każdym razem sugeruje się ocenami opublikowanymi przez innych użytkowników. Z opublikowanych statystyk wynika także, że kobiety proszone są rzadziej o zamieszczenie oceny online - 44% z ankietowanych kobiet przyznaje, że nigdy nie poproszono ich o zostawienie opinii.
Zebrane przez nas dane prowadzą do następującego wniosku - odpowiednio zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma, zawierająca aktualne i prawdziwe informacje oraz wiarygodne opinie zamieszczone przez użytkowników, to doskonałe narzędzie do pozyskiwania nowych klientów. Wykorzystaj tkwiący w niej potencjał i wypromuj swój biznes w lokalnych wynikach wyszukiwania. Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Przygotujemy dla Ciebie indywidualną strategię pozycjonowania lokalnego, dzięki której osiągniesz sukces.
SEM7 to grupa ekspertów w branży e-marketingu. Skutecznie pozycjonujemy naszych klientów i zapewniamy im wysoką widoczność w Internecie.
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami
facebook google+