5 powodów, dlaczego powinieneś korzystać z postów w wizytówce Google Moja Firma

Mimo że wpisy informacyjne w wizytówce Google Moja Firma nie są już nową funkcją, zdaje się, że wciąż wiele firm nie dostrzega ich potencjału. Poznaj 5 powodów, dlaczego warto wdrożyć je do strategii promocyjnej swojego biznesu.

 

Czym są wpisy informacyjne w wizytówce Google?

Jak już pisaliśmy w naszym poprzednim artykule - Lokalne wyniki wyszukiwania - najważniejsze czynniki rankingowe 2018, sygnały z wizytówki Google Moja Firma stają się coraz ważniejszym czynnikiem rankingowym w przypadku lokalnych wyników wyszukiwania. Według moz.com coraz więcej branżowych ekspertów dostrzega potencjał tkwiący w postach publikowanych w wizytówce Google i w zamierza poświęcić więcej czasu niż dotychczas na ich tworzenie.

 

Wpisy informacyjne to posty, które publikuje się bezpośrednio w wizytówce Google Moja Firma. We wpisie możesz dodać tekst (ok. 1 500 znaków) wraz ze zdjęciem oraz linkiem odsyłającym do konkretnej podstrony witryny. Obecnie dostępnych jest kilka rodzajów postów:

  • nowości,
  • wydarzenie,
  • oferta,
  • produkt.
wpis informacyjny w wizytówce Google
Tworzenie postu w wizytówce Google

 

Funkcja 'Wpisy informacyjne' została wprowadzona do wizytówki Google Moja firma ok. czerwca 2017 roku. Od tego czasu minęło już nieco ponad 1,5 roku, a wiele firm o zasięgu lokalnym wciąż z nich nie korzysta. Z badania przeprowadzonego przez Bena Fishera, którego rezultaty zostały opublikowane na moz.com, wynika, że spośród 2 tys. przeanalizowanych przez niego wizytówek Google, aż 40,4% firm nie utworzyło jeszcze żadnego wpisu. 42,1% opublikowało przynajmniej jeden post, a 17,5% miało w momencie badania przynajmniej jeden aktywny wpis, który został opublikowany w ciągu ostatnich 7 dni. Szczegółowy raport można zobaczyć tutaj.

 

Co możesz zyskać dzięki postom w wizytówce Google?

Dowiedz się, dlaczego wpisy informacyjne powinny stać się elementem Twoich działań marketingowych. Oto co Twój biznes może zyskać, dzięki regularnej publikacji wartościowych postów.

 

1. Zdobycie przewagi konkurencyjnej

Jak wynika ze wspomnianego powyżej badania, wciąż wiele firm nie publikuje postów w wizytówce Google. Nie idź śladem konkurencji, która zaniedbuje optymalizację swojej wizytówki - zyskaj nad nimi przewagę, regularnie dodając nowe wpisy. Pomyśl, jak bardzo możesz wyróżnić w ten sposób swój biznes. Posty to szansa na zbudowanie pozytywnego, profesjonalnego wizerunku firmy - za ich pomocą możesz nie tylko atrakcyjnie wyeksponować swoją ofertę, ale też zaprezentować w nich sylwetki swoich pracowników.

 

Posty w wizytówce Google to także świetny miejsce na publikację różnego rodzaju aktualności. Bierzesz udział w wydarzeniach branżowych? A może Twoja firma w ostatnim czasie została nagrodzona za dotychczasowe dokonania? Spraw, by potencjalni klienci mogli się o tym dowiedzieć!

 

2. Zaangażowanie potencjalnych klientów

Posty dają Ci szansę na dostarczenie wartościowej dla użytkowników treści już na poziomie wizytówki. Pomyśl, że na wizytówkę Twojej firmy trafia potencjalny klient - już na tym etapie możesz go zaciekawić i zaangażować, w przeciwnym razie może zwrócić się do konkurencji. Korzystając ze wpisów informacyjnych, możesz zachęcić użytkowników do dokonania na Twojej witrynie pożądanego przez Ciebie działania - np. zapisania się na newsletter, zakupu produktu, rezerwacji pokoju w hotelu, czy też złożenia zamówienia online.

 

Aby zwiększyć skuteczność publikowanych postów, zamieść we wpisie przycisk zachęcający użytkowników do podjęcia określonego działania, tzw. CTA (Call To Action). Obecnie możesz wybierać spośród takich przycisków jak:

  • zarezerwuj,
  • zamów online,
  • kup,
  • więcej informacji,
  • zarejestruj się,
  • zadzwoń teraz.

3. Informowanie użytkowników o czasowych promocjach, ofertach sezonowych i wydarzeniach

Organizujesz interesujące szkolenie lub wydarzenie? Rozszerzasz ofertę swojego sklepu o produkty sezonowe, np. upominki świąteczne lub walentynkowe? Planujesz przecenę na konkretne produkty lub usługi? Poinformuj o tym użytkowników za pomocą postów w wizytówce! Tworząc wpisy, możesz wybrać zarówno datę rozpoczęcia, jak i zakończenia promocji, a także określić czas trwania konkretnego eventu - po wskazanej dacie wpis przestanie się wyświetlać.

 

4. Szansa na lepsze pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania

Tak, jak zostało wspomniane już wcześniej - sygnały z wizytówki Google Moja Firma odgrywają coraz większą rolę przy ustalaniu rankingu w lokalnych wynikach wyszukiwania. Zadbaj o to, by wizytówka Twojej firmy była kompletna i korzystaj z wprowadzanych do niej nowych funkcji - Twój biznes może tylko na tym zyskać. Dobrze zoptymalizowana wizytówka zwiększa szanse na lepsze pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania.

 

Posty publikowane w wizytówce Google Moja Firma mogą wpływać na to, na której pozycji rankuje Twoja firma - tak wynika z badania przeprowadzonego przez Bena Fishera i Joy Hawkins, jego rezultaty zostały opisane na searchengineland.com (artykuł można przeczytać tutaj). Badanie polegało na regularnej publikacji wpisów przez okres 3 miesięcy - w tym czasie do wizytówki dodawano 2 posty tygodniowo. Pod lupę wzięto dwie firmy z różnych branż o stosunkowo małej konkurencyjności i regularnie sprawdzano zmiany w pozycjach na wybrane frazy.

 

W pierwszym przypadku rezultaty pojawiły się już w pierwszym tygodniu testów - publikacja wpisów sprawiła, że firma dotychczas rankująca na 7 pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania, znalazła się na pozycji 2. Za to druga, analizowana firma w czasie trwania testów, dzięki dodawaniu postów, poprawiła swoją pozycję z 5 na 3. Takie rezultaty zdecydowanie przemawiają za przetestowaniem wpisów w swojej wizytówce Google.

 

5. Większy ruch na stronie

Im więcej atrakcyjnych dla użytkowników postów zostanie opublikowanych w Twojej wizytówce, tym większa szansa na to, że potencjalni klienci będą przechodzić z nich na witrynę Twojej firmy. Oznacza to, że wpisy informacyjne to doskonały sposób na pozyskanie większego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania.

post w wizytówce Google Moja Firma
Przykładowy wpis w wizytówce

 

Zależy Ci na tym, żeby więcej użytkowników przeczytało wpis, który ostatnio opublikowałeś na swoim blogu? Dodaj w poście krótką zajawkę i link odsyłający do konkretnego artykułu w Twojej witrynie. A może chcesz zwiększyć ruch na konkretnych stronach produktowych? Wyeksponuj te produkty w postach, zamieść link do oferty i docieraj do nowych klientów.

 

Prowadzisz lokalny biznes i szukasz skutecznego sposobu na pozyskanie nowych klientów? Pozycjonowanie lokalne to najlepsza usługa dla Ciebie, zapoznaj się z ofertą dedykowaną mieszkańcom poszczególnych miast i skontaktuj się z naszym specjalistą. Przygotujemy skuteczną strategię marketingową dopasowaną potrzeb Twojego biznesu - z naszą pomocą dotrzesz do lokalnych klientów.

 

 

 

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności