Marketing lokalny

"Blisko 90% gospodarstw domowych w Polsce ma dostęp do Internetu." Skuteczny marketing lokalny oznacza nie tylko wykorzystanie tradycyjnych kanałów promocji, ale przede wszystkim stworzenia skutecznej strategii obecności firmy w Internecie.
źródło: UKE, THE DIGITAL ECONOMY AND SOCIETY INDEX, 2014

 

Marketing lokalny adresowany jest dla przedsiębiorców, którzy świadczą usługi na ściśle określonym rynku np. w danym mieście, gminie czy powiecie. Jest to więc idealna forma promocji dla małych zakładów fryzjerskich, gabinetów kosmetycznych, szkół językowych, zakładów mechanicznych, kwiaciarni, kawiarni oraz innych lokalnych biznesów.

 

Marketing lokalny pozwala nawet niewielkim kosztem zwiększyć widoczność marki i zdobyć zaufanie lokalnych odbiorców. W lokalnym planie marketingowym należy uwzględnić m.in. następujące działania:

  • Utworzenie wizytówki na mapach Google;
  • Zamieszczenie ogłoszeń na lokalnych portalach;
  • Angażowanie się w lokalne inicjatywy;
  • Lokalne pozycjonowanie;
  • Wykorzystanie reklamy o zasięgu lokalnym w mediach społecznościowych;
  • Tworzenie wartościowych treści (contentmarketing) związanych z lokalną tematyką;
  • Obecność w lokalnych katalogach firm;
  • Lokalny e-PR;
  • Wykorzystanie tradycyjnych kanałów marketingowych, które pozwolą dotrzeć do lokalnej społeczności.

Ogromną zaletą marketingu lokalnego jest fakt, iż często nie wymaga on dużych nakładów finansowych. Niższa konkurencja sprawia, iż dużo łatwiej jest uzyskać pozycje lidera. Konieczne jest jednak stworzenie przemyślanego programu działania i jego systematyczna realizacja.

mapa Google

Lokalne wyniki wyszukiwania - najważniejsze czynniki rankingowe 2018

08.01.2019 | Marketing internetowy

Prowadzisz lokalną firmę? Dowiedz się, jakie czynniki wpływają teraz na pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania i w jakie aspekty warto aktualnie inwestować w szczególności.

6 najczęstszych błędów przedsiębiorców

6 najczęstszych błędów przedsiębiorców

03.03.2017 | E-biznes

Czy jesteś obiektywny w stosunku do prowadzonej przez siebie działalności? Stare podejście do biznesu 'dobry produkt sam się sprzeda' już dawno straciło rację bytu. Jeżeli chcesz zapewnić swojej firmie stały rozwój i stabilność, sprawdź czy nie popełniasz jednego z najczęstszych błędów przedsiębiorców. 

Bądź zawsze na czasie- zasady Real Time Marketingu

Bądź zawsze na czasie- zasady Real Time Marketingu

09.01.2017 | Marketing internetowy

Wykorzystaj potencjał marketingu w czasie rzeczywistym. Natychmiastowa reakcja marketingowa na bieżące wydarzenia może przynieść ogromny sukces wizerunkowy. Sprawdź jakie zasady rządzą tą formą promocji, a także w jaki sposób możesz wdrożyć ją w swojej firmie.

Jak założyć wizytówkę na mapach Google?

Jak założyć wizytówkę na mapach Google?

17.08.2016 | Marketing internetowy

Pokaż się swoim Klientom na mapie Google. Jeżeli jeszcze nie korzystasz z tej usługi, przeczytaj nasz poradnik. Podpowiadamy w jaki sposób można założyć firmową wizytówkę na mapie. 

5 miejsc w sieci, gdzie warto być prowadząc lokalną firmę

5 miejsc w sieci, gdzie warto być prowadząc lokalną firmę

17.08.2016 | E-biznes

Czy chcesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w Internecie? Poznaj 5 miejsc w Internecie, w których warto zamieścić informacje o swojej firmie. Doradzamy, gdzie warto się pojawić i promować, aby zwiększyć widoczność reklamy i trafić bezpośrednio do lokalnych klientów.

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności