Pokaż się swoim Klientom na mapie Google. Jeżeli jeszcze nie korzystasz z tej usługi, przeczytaj nasz poradnik. Podpowiadamy w jaki sposób można założyć firmową wizytówkę na mapie.

 

Jak założyć wizytówkę na mapach Google?

Jeżeli prowadzisz lokalną działalność, wizytówka na mapie powinna być podstawowym narzędziem promocji Twojej firmy w Internecie. Mapa Google prezentowana jest w SERPach (wynikach wyszukiwarki) na samej górze. Oznacza to, że jeżeli prawidłowo założysz wizytówkę, masz szansę pojawić się wysoko w wyszukiwarce. Dzięki temu możesz zyskać skuteczne narzędzie promocji swojej firmy całkowicie za darmo.

 

Warunki posiadania wizytówki na mapach Google.

Najważniejszym kryterium założenia wizytówki na mapie Google, jest posiadanie fizycznego adresu biura. Weryfikacja konta odbywa się poprzez przesłanie kodu na wcześniej wskazany adres pocztowy. Nie wymusza to bynajmniej prowadzenia biznesu tylko i wyłączenie w formie stacjonarnej. Ważne jest jednak, aby klienci mogli fizycznie skontaktować się z naszą firmą.

 

Konto do rejestracji wizytówki

Aby zarejestrować wizytówkę, należy skorzystać z jednego z posiadanych przez nas kont Google. Może to więc być przykładowo konto pocztowe Gmail czy konto na Google+. Musimy pamiętać, że wizytówka zostanie przypisana do konta, z którego ją rejestrujemy. Warto więc założyć konto firmowe, aby uniknąć późniejszych powiązań konta firmowego z kontem prywatnym.

 

Zakładanie wizytówki krok po kroku

 

Zakładanie wizytówki w Google
Pierwszy krok przy zakładaniu wizytówki Google.

 

  1. W pierwszym kroku należy wejść na stronę usługi: https://www.google.com/local/business/?hl=pl i zalogować się na konto firmowe.
  2. Należy zaakceptować warunki korzystania z usługi i potwierdzić, iż mamy uprawnienia do zarządzania firmą.
  3. Po zalogowaniu zostaniemy poproszeni o wpisanie adresu i zaznaczenie pinezką adresu naszej firmy. Może się zdarzyć, ze wizytówka firmy została już wcześniej założona przez jednego z naszych pracowników. W tej sytuacji musimy zweryfikować, czy wszystkie dane firmowe zostały wprowadzone poprawnie. Jeżeli wizytówka wymaga modyfikacji, należy skontaktować się mailowo z Centrum Pomocy Google i poprosić o modyfikację lub usunięcie wizytówki.
  4. Po zaznaczeniu adresu na mapie, uzupełniamy dane o firmie. Wpisujemy m.in. telefon kontaktowy, branżę w której działamy. Musimy także określić, czy dostarczmy produkty i usługi u klientów.
  5. Na sam koniec wybieramy sposób weryfikacji danych. Mamy do wyboru trzy możliwości:
  • Pocztowa przy użyciu karki pocztowej - jest to najczęściej wybierana metoda aktywacji.
  • Telefoniczna - wybierając tę formę weryfikacji otrzymamy po kilku minutach telefon. Połączenie będzie wykonane przez automat, który poda nam numer PIN.
  • Automatyczna weryfikacja - jest możliwa tylko w wyjątkowych sytuacjach. Ta opcja jest rzadko dostępna dla firm, które zakładają swoją pierwszą wizytówkę.

 

Zdecydowanie najpopularniejszą metodą potwierdzenia zgodności adresu, jest weryfikacja pocztowa. Google w okresie od jednego tygodnia do miesiąca od dnia rejestracji, przesyła na wskazany adres kartę pocztową z kodem. Po otrzymaniu kartki, raz jeszcze logujemy się w usłudze Moja Firma i wpisujemy kod weryfikacyjny. Po zatwierdzeniu kodu, nasza wizytówka powinna być już aktywna.

 

 

SEM7 - kim jesteśmy?

SEM7 to grupa ekspertów w branży e-marketingu. Skutecznie pozycjonujemy naszych klientów i zapewniamy im wysoką widoczność w Internecie.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami