5 MIEJSC W SIECI, GDZIE WARTO BYĆ PROWADZĄC LOKALNĄ FIRMĘ

Czy chcesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w Internecie? Poznaj 5 miejsc w Internecie, w których warto zamieścić informacje o swojej firmie. Doradzamy, gdzie warto się pojawić i promować, aby zwiększyć widoczność reklamy i trafić bezpośrednio do lokalnych klientów.

 

Miejsca Google

Skorzystaj z usługi Google Moja Firma i zapewnij większą widoczność swojej firmy w wyszukiwarce. Zakładając bezpłatną wizytówkę na mapie Google, ułatwiasz Klientom zlokalizowanie Twojej firmy. Wizytówka na mapie zawiera także informacje na temat godzin pracy, adresu, wskazówek dojazdu oraz najważniejszych danych kontaktowych. Dodatkowo odbiorcy będą mogli także w szybki sposób zweryfikować opinie na temat firmy. Ogromnym atutem usługi jest jej elastyczność, która pozwala Ci na modyfikację informacji o irmie, zawsze kiedy jest to konieczne. Oznaczając siedzibę swojej firmy na Mapie Google zapewniasz łatwy dojazd do swojej firmy. Pełne dopasowanie usług Google do potrzeb użytkowników mobilnych sprawia, że dane kontaktowe Twojej Firmy będą dobrze widoczne zarówno dla użytkowników korzystających z komputerów stacjonarnych, jak i komórek oraz tabletów.
Serwisy ogłoszeniowe

Czy zdarzyło Ci się skorzystać z lokalnego serwisu ogłoszeniowego, aby znaleźć konkretne produkty lub usługi? Serwisy ogłoszeniowe to bardzo ważne miejsce promocji w Internecie dla każdego przedsiębiorcy działającego na lokalnym rynku.

Najbardziej popularne w Polce serwisy ogłoszeniowe to:
  • OLX.pl - serwis, który umożliwia darmową publikację ofert kupna i sprzedaży. Serwis ten funkcjonował wcześniej pod nazwą Tablica.pl i zyskał bardzo dużą popularność w Polsce.
  • Sprzedajemy.pl - jak sama nazwa mówi, jest to przede wszystkim platforma sprzedażowa. Dużym atutem serwisu jest możliwość wystawienia produktu na sprzedaż, bez konieczności logowania się.
  • Gratka.pl - jeden z najstarszych serwisów ogłoszeniowych w Polsce. Umożliwia dodawanie w większości darmowych ogłoszeń zakupu i sprzedaży.
  • Gumtree.pl - to jeden z popularniejszych serwisów, który został założony w UK. Jego największym atutem jest łatwość dodawania ogłoszeń oraz brak ograniczeń odnośnie ilości dodawanych ogłoszeń.
Jeżeli chcemy, aby nasza oferta wyróżniła się na tle setek, a nawet tysięcy innych ofert, powinniśmy stworzyć atrakcyjny tytuł oferty. Atrakcyjna szata graficzna oraz przejrzystość treści może sprawić, ze nasze ogłoszenie zdobędzie tysiące odsłon.
Katalogi firm

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona pojawiła się wysoko w wyszukiwarce Google, powinieneś z pewnością zarejestrować swoją witrynę w wartościowych katalogach firm. Katalogi to nic innego jak bazy informacji, które pogrupowane są tematycznie i zawierają najważniejsze informacje o firmie, takie jak specyfika działalności, dane kontaktowe, adres www. Katalogi ułatwiają internautom szybkie znalezienie informacji o firmie. Osoby szukające lokalnych usług, najczęściej wpisują frazy typu: usługi krawieckie Bydgoszcz, pozycjonowanie Łódź, albo organizacja eventów Śląsk. W wynikach wyszukiwarki bardzo często pokazują się nam na wysokich pozycjach katalogi firm z danej okolicy. Zamieszczając stronę w katalogach zwiększamy widoczność naszej strony w wyszukiwarce.

Aby jednak zamieszczanie linków nie zaszkodziło naszej stronie, należy wybrać tylko katalogi o dużym zaufaniu. Zanim zamieścisz link w katalogu sprawdź m.in.:
  • jak długo istnieje dany katalog oraz jakiej jakości treść zawiera,
  • jakość linków, które prowadzą do katalogu,
  • reputację katalogu.
Upewnij się, czy promocja strony w danym katalogu nie wpłynie na pogorszenie jej parametrów w postaci obniżenia wskaźników jakości i wiarygodności. Niektóre największe katalogi w Polsce, takie jak wp.p czy onet.pl mają dużą moc i mogą bardzo pomóc Twojej stronie zwiększyć widoczność w wyszukiwarce.
Media społecznościowe

Obecność Twojej strony w mediach społecznościowych może się okazać najskuteczniejszą formą dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Ogromnym atutem mediów społecznościowych jest możliwość budowania trwałych relacji opartych na dużym zaufaniu.

Zanim podejmiesz decyzję o utworzeniu profilu, najpierw sprawdź, z którego portalu najczęściej korzystają Twoi potencjalni Klienci. Następnie zaplanuj kompleksowo strategię obecności firmy w mediach społecznościowych, odpowiednio dobierając właściwy typ komunikatów. Określ regularność zamieszczania postów i zadbaj o wysoką jakość tekstów i grafiki, która wzbudzi zaufanie odbiorców.

Media społecznościowe to idealne miejsce na poznanie potrzeb i oczekiwań odbiorców. Na podstawie zdobytych informacji będziesz miał łatwość w przygotowaniu spersonalizowanej oferty.
Portale lokalne

Nie ma lepszego miejsca na dotarcie do lokalnych odbiorców niż lokalne portale internetowe. Są to miejsca, które zawierają najbardziej aktualne wiadomości związane z danym miastem, wsią, gminą czy powiatem. Ze względu na lokalny charakter wiadomości, cieszą się one największą popularnością wśród osób, które mieszkają na określonym terenie. Internauci bardzo często odwiedzają takie serwisy, ponieważ chcą być na bieżąco z informacjami ze swoich okolic. Każdy portal lokalny ma swoja politykę zamieszczania wiadomości. Jeżeli chciałbyś pojawić się na stronach portalu, możesz zamówić lub samodzielnie przygotować artykuły sponsorowane lub zamieścić na portalu baner swojej firmy. Sprawdź także, czy w serwisie znajduje się forum mieszkańców. Forum to bardzo dobre miejsce na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z odbiorcami lub zamieszczenie opinii o oferowanych produktach i usługach.

 

 

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności