Zasady Real Time Marketingu

Marketing w czasie rzeczywistym to przede wszystkim ogromne wyzwanie. Szybka reakcja na działania konsumentów, wymaga stałego monitorowania obecności naszej firmy w Internecie. Konieczne jest zaopatrzenie się w narzędzia, które pomogą nam skutecznie i natychmiastowo reagować. Poznaj zasady i narzędzia marketingowe które rządzą tą formą promocji.

 

Na czym polegają działania Real Time Marketingu?

Real Time Marketing to nic innego jak działania marketingowe prowadzone w czasie rzeczywistym. W Polsce marketing ten występuje także pod nazwą marketing operatywny lub marketing aktywny. Możemy także spotkać się z pojęciem newsjacking, które odnosi się do działań marketingowych będących odpowiedzą na bieżące wydarzenia pojawiające się w mediach.

 

Wyzwania RTM

Niewątpliwie najważniejszym czynnikiem sukcesu w real-time marketingu, jest umiejętność szybkiego wygenerowania chwytliwej treści, która zdobędzie uznanie wśród odbiorców. Refleks, czujność i przebojowość to absolutnie konieczne warunki skutecznego marketingu. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Zdecydowanie należy jednak podkreślić, iż to właśnie przebojowość generowanej treści oraz umiejętne dopasowanie jej do gustów odbiorców i bieżących trendów będzie decydowało o sukcesie w real-time marketingu. Szybkość, a właściwie natychmiastowość odpowiedzi, nie wystarczy. Trafne działania content marketingowe to prawdziwy przepis na sukces. Aby przekaz zdobył popularność, mus być precyzyjnie dostosowany do konkretnych oczekiwań odbiorców. Treści muszą być autentyczne. I to właśnie może zapewnić wirusowy przekaz naszego komunikatu.

 

Monitorowanie obecności marki w internecie

Real Time Marketing wymaga zastosowania odpowiednich narzędzi, za pomocą których dotrzesz do bieżących opinii i wypowiedzi odbiorców związanych z Twoją marką. Bieżący monitoring może nie tylko zainspirować Cię do tworzenia przekazu o określonej treści. Przede wszystkim pozwala Ci na natychmiastową reakcję i szybki kontakt z odbiorcami. Istnieje na rynku wiele narzędzi do monitorowania obecności w sieci. Najpopularniejszym i bezpłatnym narzędziem jest Google Alerts. Narzędzie to będzie informować Cię o pojawieniu się nowych wzmianek w Internecie ze zdefiniowany przez Ciebie słowami kluczowymi czy frazami.

 

Real Time Marketing w mediach społecznościowych

 

Palec wskazujący logotypy mediów społecznościowych
Palec wskazujący ikony social media

To właśnie media społecznościowe są głównym nośnikiem marketingu w czasie rzeczywistym. Ich główną zaletą jest szybkość publikacji i możliwość dotarcia do nieograniczonej grupy odbiorców w niezwykle krótkim czasie. Możliwość szybkiej reakcji to nie tylko zaleta, ale także wymóg. Największą popularność zyskuje najczęściej pierwszy trafny i błyskotliwy komunikat. Każdy kolejny post musi liczyć się z mniejszym zainteresowaniem odbiorców.

 

Social media pozwalają także na bieżąco monitorować treści, które cieszą się największą popularnością w określonej grupie odbiorców. Generowanie przekazu za pomocą mediów społecznościowych nie wymaga wcześniejszej rezerwacji czasu antenowego. Bezpośrednia komunikacja pomiędzy marką, a jej odbiorcami umożliwia nawiązanie lepszych relacji, a także uzyskanie większego zaufania ze strony odbiorców. Umiejętne wkomponowanie marki lub produktu w popularnym kontekście sprawi, że Twoi odbiorcy docenią markę za kreatywność i będą chcieli się z nią utożsamiać.

 

 

Real time marketing a Marketing automation

Działania marketingu w czasie rzeczywistym mogą perfekcyjnie współdziałać i w dużym stopniu uzupełniać działania marketing automotion. Wdrożone na stronie lub w sklepie internetowym zautomatyzowane systemy marketingowe mogą monitorować wizyty użytkowników, a następnie na podstawie ich zachowań odpowiednio dopasować treści komunikatów. Korzystając z funkcji alertów, możemy natychmiastowo skontaktować się z odbiorcą, w czasie jego wizyty na naszej stronie. Innym przykładem połączenia obu koncepcji, jest zastosowanie formularza kontaktowego z dynamiczną treścią lub też wyświetlenie pop-up’u, który będzie nawiązywał do preferencji odbiorców. Ciekawym przykładem jest także zastosowanie personalizowanych rekomendacji, w zależności od zachowania odbiorcy na stronie.

 

Spontaniczne i zaplanowane działania

Nie ulega wątpliwości, że natychmiastowa i przebojowa reakcja na wydarzenia, które przyciągają uwagę Internautów, może być przepustką do sukcesu marketingowego. Real Time Marketing kojarzy się najczęściej z działaniami spontanicznymi, które są następstwem bieżących wydarzeń. Są jednak i takie działania, które możemy zaplanować wcześniej. Mając na uwadze zbliżające się wydarzenia, warto można odpowiednio wcześniej przygotować reklamę, która będzie do nich nawiązywać.

 

Istnieje wiele narzędzi do monitorowania obecności odbiorców w sieci. Niezastąpioną funkcją jest geolokalizacja, która dostarcza nam informacji na temat tego, gdzie w danym momencie przebywa nasz odbiorca. Dzięki temu możemy wysłać do niego przekaz, bezpośrednio nawiązujący do kontekstu miejsca, w którym się znajduje.

 

Efekty marketingu w czasie rzeczywistym

Zwiększenie świadomości marki i kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy to niewątpliwe korzyści dobrze prowadzonej kampanii real-time marketingu. Marketing w czasie rzeczywistym pozwala na osiąganie genialnych efektów, często bardzo niskim kosztem. Stworzone w kilka chwil grafiki, czy nagrania video nie pochłaniają wysokiego budżetu. Dzięki ich trafności i natychmiastowej publikacji, mogą trafić do setek, tysięcy, a nawet milionów odbiorców. W tym kontekście reklama w czasie rzeczywistym jest dużo tańsza, niż tradycyjna emisja reklamy w TV, czy długoterminowe kampanie w Internecie.

 

 

 

 

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności