"W roku 2015 firmy w Polsce wydały na reklamę SEM ponad 1 mld zł. Z roku na rok, wydatki na reklamę SEM w Polsce rosną."
źródło: Marketing w wyszukiwarkach 2016, IAB Polska
Marketing w wyszukiwarkach (SEM - Search Engine Marketing) jest to całość działań marketingowych, które wpływają na widoczność witryny i zapewniają łatwiejsze dotarcie do niej za pomocą wyszukiwarki. Mając na uwadze ogromną popularność wyszukiwarki Google, chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że wysokie pozycje przekładają się na duży ruch na stronie.
Na reklamę SEM składa reklama typu:
Działania SEO polegają na optymalizacji strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki, a także na zwiększeniu ilości i jakości ruchu przychodzącego. Z kolei PPC (pay per click) jest to model reklamy rozliczany w oparciu o liczbę kliknięć. PPC jest to reklama płatna, która najczęściej realizowana jest w formie kampanii Google AdWords. Strategia marketingowa firmy może uwzględniać zastosowanie zarówno działań SEO jak i reklamy PPC. Do zalet SEO zaliczamy przede wszystkim niskie koszty oraz długofalowe rezultaty. Reklama w formie linków sponsorowanych jest zdecydowanie droższa, ale za to pozwala osiągnąć natychmiastowe rezultaty.
10 błędów popełnianych w działaniach SEO
20.09.2019 | Marketing internetowy
Optymalizacja strony internetowej bezsprzecznie niesie za sobą wiele korzyści - im większa widoczność w wyszukiwarce Google, tym bardziej realne staje się nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem. Jednak należy mieć świadomość tego, że podczas prowadzenia działań SEO bardzo łatwo o popełnienie błędu. Dowiedz się, jakie czynniki mają wpływ na skuteczność pozycjonowania strony i na co należy uważać podczas jej optymalizacji.
7 narzędzi analitycznych dla marketerów
29.11.2017 | Narzędzia i zasoby
Rzetelna analiza danych to klucz do sukcesu kampanii. Przedstawiamy listę 7 najlepszych narzędzi, które z powodzeniem usprawniają analityczną pracę marketerów.
Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?
22.06.2017 | Marketing internetowy
Mały ruch na stronie internetowej to prawdziwa zmora blogera pragnącego wypromować się w sieci, czy też przedsiębiorcy chcącego pozyskać wartościowych klientów, którzy sprawią, że jego inwestycja zwróci się - i to z nawiązką. Kluczem do sukcesu są regularnie prowadzone działania marketingowe. Przedstawiamy 8 skutecznych praktyk, dzięki którym przyciągniesz uwagę internautów.
Darmowy kurs Google
17.08.2016 | Marketing internetowy
Chcesz podwyższyć swoje kwalifikacje w zakresie marketingu internetowego? Prowadzisz własny biznes i szukasz sposobów na znalezienie nowego Klienta? Skorzystaj z darmowego kursu Internetowych Rewolucji. Zdobądź certyfikat Google i nowe umiejętności cyfrowe.
Content marketing w biznesie
17.08.2016 | E-biznes
Jesteś ciekaw, które firmy jako pierwsze zastosowały narzędzia content marketingowe w swojej strategii? Zapraszamy do zapoznania się z historią content marketingu. Zobacz jak nurt ten rozwijał się na świecie. Zainspiruj się do stworzenia wartościowego contentu i zdobądź zaufanie klientów.
SEM7 to grupa ekspertów w branży e-marketingu. Skutecznie pozycjonujemy naszych klientów i zapewniamy im wysoką widoczność w Internecie.
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami
facebook google+