Marketing w wyszukiwarkach

"W roku 2015 firmy w Polsce wydały na reklamę SEM ponad 1 mld zł. Z roku na rok, wydatki na reklamę SEM w Polsce rosną."
źródło: Marketing w wyszukiwarkach 2016, IAB Polska

 

Marketing w wyszukiwarkach (SEM - Search Engine Marketing) jest to całość działań marketingowych, które wpływają na widoczność witryny i zapewniają łatwiejsze dotarcie do niej za pomocą wyszukiwarki. Mając na uwadze ogromną popularność wyszukiwarki Google, chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że wysokie pozycje przekładają się na duży ruch na stronie.

 

Na reklamę SEM składa reklama typu:

  • Paid Search - płatne linki w wyszukiwarce
  • Search Engine Optimization (SEO)
  • Reklama kontekstowa / intextowa

Działania SEO polegają na optymalizacji strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki, a także na zwiększeniu ilości i jakości ruchu przychodzącego. Z kolei PPC (pay per click) jest to model reklamy rozliczany w oparciu o liczbę kliknięć. PPC jest to reklama płatna, która najczęściej realizowana jest w formie kampanii Google AdWords. Strategia marketingowa firmy może uwzględniać zastosowanie zarówno działań SEO jak i reklamy PPC. Do zalet SEO zaliczamy przede wszystkim niskie koszty oraz długofalowe rezultaty. Reklama w formie linków sponsorowanych jest zdecydowanie droższa, ale za to pozwala osiągnąć natychmiastowe rezultaty.

planowanie działań seo

10 błędów popełnianych w działaniach SEO

20.09.2019 | Marketing internetowy

Optymalizacja strony internetowej bezsprzecznie niesie za sobą wiele korzyści - im większa widoczność w wyszukiwarce Google, tym bardziej realne staje się nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem. Jednak należy mieć świadomość tego, że podczas prowadzenia działań SEO bardzo łatwo o popełnienie błędu. Dowiedz się, jakie czynniki mają wpływ na skuteczność pozycjonowania strony i na co należy uważać podczas jej optymalizacji.

statystyki Google Analytics

7 narzędzi analitycznych dla marketerów

29.11.2017 | Narzędzia i zasoby

Rzetelna analiza danych to klucz do sukcesu kampanii. Przedstawiamy listę 7 najlepszych narzędzi, które z powodzeniem usprawniają analityczną pracę marketerów.

zwiekszanie ruchu na stronie internetowej

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

22.06.2017 | Marketing internetowy

Mały ruch na stronie internetowej to prawdziwa zmora blogera pragnącego wypromować się w sieci, czy też przedsiębiorcy chcącego pozyskać wartościowych klientów, którzy sprawią, że jego inwestycja zwróci się - i to z nawiązką. Kluczem do sukcesu są regularnie prowadzone działania marketingowe. Przedstawiamy 8 skutecznych praktyk, dzięki którym przyciągniesz uwagę  internautów.

Darmowy kurs Google

Darmowy kurs Google

17.08.2016 | Marketing internetowy

Chcesz podwyższyć swoje kwalifikacje w zakresie marketingu internetowego? Prowadzisz własny biznes i szukasz sposobów na znalezienie nowego Klienta?  Skorzystaj z darmowego kursu Internetowych Rewolucji. Zdobądź certyfikat Google i nowe umiejętności cyfrowe. 

Content marketing w biznesie

Content marketing w biznesie

17.08.2016 | E-biznes

Jesteś ciekaw, które firmy jako pierwsze zastosowały narzędzia content marketingowe w swojej strategii? Zapraszamy do zapoznania się z historią content marketingu. Zobacz jak nurt ten rozwijał się na świecie. Zainspiruj się do stworzenia wartościowego contentu i zdobądź zaufanie klientów.

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności