Rzetelna analiza danych to klucz do sukcesu kampanii. Interpretacja m.in. raportów, statystyk oraz informacji o danej grupie docelowej pomaga zweryfikować skuteczność podejmowanych działań, wspierając tym samym proces tworzenia efektywnej strategii marketingowej. Przedstawiamy listę 7 najlepszych narzędzi, które z powodzeniem usprawniają analityczną pracę marketerów.
Tworzenie kampanii marketingowej jest zarówno procesem twórczym, jak i analitycznym. Oryginalny pomysł na dotarcie do wybranej grupy docelowej nie okaże się skuteczny, jeśli nie zbierzemy i nie przeanalizujemy wystarczającej ilości danych o naszych potencjalnych odbiorcach. Im więcej miarodajnych danych pozyskamy na ich temat, tzn. im lepiej poznamy ich zachowanie i preferencje, tym łatwiej będzie nam zaplanować efektywne działania marketingowe.
1. Google Analytics - Google Analytics to jedno z podstawowych narzędzi używanych przez marketerów do pomiaru ruchu na witrynie. To dzięki niemu pozyskujemy niezwykle przydatne informacje na temat:
Narzędzie jest bezpłatne, wymaga jednak umiejętnej konfiguracji - kod Google Analytics należy wpiąć na każdej podstronie witryny, w ściśle określonym miejscu.
Crazy Egg za pomocą map cieplnych wizualizuje, które elementy generują najwięcej kliknięć, które nie robią tego wcale oraz jak długo użytkownicy scrollują stronę i w którym miejscu przestają to robić.
SEM7 to grupa ekspertów w branży e-marketingu. Skutecznie pozycjonujemy naszych klientów i zapewniamy im wysoką widoczność w Internecie.
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami
facebook google+