7 narzędzi analitycznych dla marketerów

 

Rzetelna analiza danych to klucz do sukcesu kampanii. Interpretacja m.in. raportów, statystyk oraz informacji o danej grupie docelowej pomaga zweryfikować skuteczność podejmowanych działań, wspierając tym samym proces tworzenia efektywnej strategii marketingowej. Przedstawiamy listę 7 najlepszych narzędzi, które z powodzeniem usprawniają analityczną pracę marketerów.

Najlepsze narzędzia analityczne dla marketerów

 

Tworzenie kampanii marketingowej jest zarówno procesem twórczym, jak i analitycznym. Oryginalny pomysł na dotarcie do wybranej grupy docelowej nie okaże się skuteczny, jeśli nie zbierzemy i nie przeanalizujemy wystarczającej ilości danych o naszych potencjalnych odbiorcach. Im więcej miarodajnych danych pozyskamy na ich temat, tzn. im lepiej poznamy ich zachowanie i preferencje, tym łatwiej będzie nam zaplanować efektywne działania marketingowe.

 

1. Google Analytics - Google Analytics to jedno z podstawowych narzędzi używanych przez marketerów do pomiaru ruchu na witrynie. To dzięki niemu pozyskujemy niezwykle przydatne informacje na temat:

  • Użytkowników odwiedzających naszą stronę (m.in. podstawowe dane demograficzne i geograficzne, a także zachowanie odbiorców na witrynie),
  • Kanałów, z których pozyskiwany jest ruch,
  • Konwersji na naszej witrynie.

Narzędzie jest bezpłatne, wymaga jednak umiejętnej konfiguracji - kod Google Analytics należy wpiąć na każdej podstronie witryny, w ściśle określonym miejscu.

  1. Crazy Egg − chcesz dowiedzieć się, co sprawia, że użytkownicy opuszczają Twoją stronę? Dzięki Crazy Egg poznasz odpowiedź i wprowadzisz niezbędne poprawki, zapobiegające takim sytuacjom w przyszłości. Narzędzie to umożliwia nam wgląd w zachowanie osób odwiedzających stronę - możemy dowiedzieć się, co skupia ich uwagę w największym stopniu, a które elementy witryny nie wzbudzają ich zainteresowania.

Crazy Egg za pomocą map cieplnych wizualizuje, które elementy generują najwięcej kliknięć, które nie robią tego wcale oraz jak długo użytkownicy scrollują stronę i w którym miejscu przestają to robić.

  1. Optimizely − Dzięki Optimizely możesz z łatwością przeprowadzać różnorodne eksperymenty zarówno na witrynie internetowej, jak i we własnej aplikacji. Platforma umożliwia przeprowadzanie miarodajnych testów A/B, dzięki którym zweryfikujesz skuteczność planowanych zmian w obrębie strony internetowej oraz spersonalizujesz witrynę pod kątem odwiedzających ją użytkowników. Narzędzie jest płatne, jednak przez 30 dni można korzystać z niego bez żadnych opłat.  
  2. HotJarHotJar pomoże Ci zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Twojej strony. Narzędzie to umożliwia nagrywanie sesji użytkowników i późniejszą analizę ich interakcji z witryną. HotJar dostarcza nam informacji m.in. na temat tego, w jaki sposób poruszają się po stronie, co wpisują, w jakie elementy klikają oraz w jakim miejscu decydują się na jej opuszczenie.
  3. Brand24 − chcesz dowiedzieć się jakie opinie krążą o Twojej marce w sieci? Skorzystaj z Brand24. Dzięki temu narzędziu możesz monitorować komentarze na temat konkretnej firmy, które pojawiają się zarówno w mediach społecznościowych, jak i różnego rodzaju forach, czy blogach. Świadomość opinii panujących o marce w społeczności internetowej umożliwia szybką reakcję na komentarze, które mogłyby przynieść jej szkody wizerunkowe. Jest to także bardzo dobry sposób na odnalezienie jej potencjalnych ambasadorów.   
  4. Sotrender − funkcjonalność Sotrendera umożliwia dokładną analizę profili i treści w social media, dzięki której zwiększy się efektywność Twojej strategii komunikacyjnej. Narzędzie jest również doskonałym źródłem informacji o poczynaniach konkurencji w mediach społecznościowych - możesz analizować profile branżowych potentatów i wykorzystać nabytą wiedzę do zwiększenia skuteczności własnych działań.  
  5. FastTony.esFastTony.es to świetne rozwiązanie dla osób poszukujących narzędzia, które zautomatyzuje ich kampanię reklamową na Facebooku i Instagramie. FastTony.es dostarczy nam również niezbędnych informacji o użytkownikach odwiedzających i subskrybujących naszą stronę - bazując na pozyskanych danych, z łatwością dostosujemy do nich odpowiedni komunikat reklamowy, który przyniesie pożądany przez nas efekt.

 

 

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności