Analiza konwersji

"...w wyniku ograniczenia liczby pól w formularzu rejestracji konwersja z formularza wzrosła o 300%"
źródło: Michał Sadowski Brand24

 

Analiza konwersji to jeden z najistotniejszych elementów analityki internetowej, która polega na wykorzystaniu zebranych danych statystycznych związanych z określoną stroną lub aplikacją internetową, do lepszego zrozumienia prowadzonej działalności i usprawnienia działań marketingowych.

 

Prowadzenie strony internetowej, aplikacji lub realizowanie działań  marketingowych powinno przełożyć się na osiąganie konkretnych celów. W marketingu internetowym wykonanie pożądanej akcji przez Internautę nazywamy konwersją. Może nią być przykładowo:

  • dokonanie zakupu w sklepie internetowym,
  • przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego,
  • subskrypcja newslettera,
  • przejście przez określoną liczbę podstron.

Internet, jak żadne inne medium pozwala niezwykle precyzyjnie mierzyć skuteczność i efektywność podejmowanych działań marketingowych.  W Internecie nie zarabiamy tylko dzięki przyciągającym wzrok reklamom i wysokim pozycjom w wyszukiwarce. W marketingu internetowym zarabiamy przede wszystkim dzięki podejmowaniu decyzji biznesowych na podstawie skrupulatnej analizy danych statystycznych. Analiza konwersji pozwala uzyskać m.in. odpowiedź na pytanie, które kanały pozyskania ruchu mają bezpośrednie przełożenie na sprzedaż.

Zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem do analizy konwersji jest Google Analytics - niekwestionowany lider na rynku narzędzi analitycznych (67% udziału w globalnym rynku technologii w kategorii Analytics). Google Analytics dostarcza kompletnych danych związanych z pozyskanym ruchem, zachowaniem Internautów na stronie, czy kosztami pozyskania użytkowników. Rzetelna i skrupulatna analiza tych danych pozwala na regularne korygowanie kierunku prowadzonych działań marketingowych, tak aby optymalizować ich koszty i osiągać możliwie największy zysk.

 

Dzięki analizie konwersji możemy dokonać segmentacji rynku i skoncentrować działalność na Klientach, którzy wygenerują największy zysk dla Firmy. Najlepszym potwierdzeniem tego stwierdzenia niech będą słowa Avinash Kaushi  - ewangelisty marketingu cyfrowego Google, autora książek o Web Analytics, który podkreśla, iż  'Dane bez segmentacji są bezużyteczne' .

statystyki Google Analytics

7 narzędzi analitycznych dla marketerów

29.11.2017 | Narzędzia i zasoby

Rzetelna analiza danych to klucz do sukcesu kampanii. Przedstawiamy listę 7 najlepszych narzędzi, które z powodzeniem usprawniają analityczną pracę marketerów.

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności