12 narzędzi Content Marketingu do poszukiwania inspiracji i gromadzenie informacji

 

 'Content is king' - zdawać by się mogło, że wie to każda osoba należąca do marketingowej społeczności. Jednak niestety nie każda z nich potrafi w praktyce wykorzystać potęgę treści, by tworzyć skuteczne i angażujące użytkowników teksty. Nie jest to bowiem tak proste zadanie, jak mogłoby się wydawać. Co zatem zrobić, by przedstawiona przez nas historia została zauważona i doceniona przez odbiorców? Skąd czerpać inspiracje i jak najlepiej uporządkować zebrane już informacje? Przedstawiamy 12 narzędzi content marketingu, dzięki którym tworzenie wartościowych treści nie będzie dłużej czarną magią.

 

12 najskuteczniejszych narzędzi content marketingu

 

Tworzenie angażujących treści wymaga ogromnej kreatywności. Najtrudniejszym etapem tego procesu, zdaje się znalezienie odpowiedniego tematu, który przyciągnie zainteresowanie odbiorców. Poszukując nietuzinkowej historii, którą następnie opiszemy, możemy skorzystać, zarówno z własnej wiedzy, doświadczeń, jak i z pomocy wielu efektywnych narzędzi, dzięki którym jakość naszych treści zdecydowanie się podwyższy. A co za tym idzie - pomoże nam skutecznie zbudować bliskie relacje z odbiorcami. Co więcej, warto również zadbać o sposób, w jaki będziemy gromadzić i przechowywać zebrane informacje. Ich odpowiednia organizacja może znacząco ułatwić nam pracę i zwiększyć efektywność naszych działań marketingowych.

Oto narzędzia, które skutecznie rozwiążą wszelkie problemy, na które możemy napotkać podczas tworzenia wartościowego contentu.

 

Przydatne narzędzia content marketingu
Przydatne narzędzia content marketingu

 

Szukanie pomysłów i inspiracji

 

Zapoznaj się z narzędziami, które są niewyczerpanym źródłem inspiracji dla każdego copywritera. Dzięki nim praca nad artykułem będzie dla Ciebie czystą przyjemnością.

  1.  Buzzsumo - jest to niezwykle przydatne narzędzie, dzięki któremu możemy uzyskać cenne informacje, jakie treści z interesującego nas zakresu tematycznego, generują aktualnie największe zainteresowanie odbiorców. A co za tym idzie - dopasować do nich własne strategie content marketingowe, które będą odpowiadać na potrzeby użytkowników.
  2. ContentGems - to narzędzie jest świetnym remedium na kryzys twórczy każdego copywritera. Dzięki niemu zyskujemy potężną dawkę wiedzy na wybrane wcześniej tematy. Po skonfigurowaniu konta codziennie dostajemy maila z artykułami, które mogą nas zainteresować i zainspirować do stworzenia własnej treści.
  3. Google Trends - za pomocą Google Trends dowiesz się, jak zmieniają się tendencje wyszukiwań użytkowników - co jest aktualnie na topie, a także jakim tematem zainteresowanie słabnie. Dostępna jest również opcja porównywania popularności poszczególnych fraz w określonym czasie i na konkretnym obszarze. Krótko mówiąc - Google Trends to ogromna dawka przydatnej wiedzy, która przedstawiona jest w niezwykle przejrzysty sposób.  
  4. Iconosquare - popularność Instagrama sprawia, że jest on ogromną skarbnicą wiedzy, w której zawarte są cenne dane o jego użytkownikach. Aby do niej dotrzeć i wykorzystać jej marketingowy potencjał, warto skorzystać z Iconosquare, czyli Instagramowego narzędzia analitycznego. Dzięki niemu uzyskamy informacje o zachowaniach użytkowników i aktualnie obowiązujących trendach. A gdy zdobędziemy już taką wiedzę i przeanalizujemy uzyskane dane, będziemy w stanie stworzyć skuteczniejsze treści skierowane właśnie do tej grupy docelowej.
  5. Soovle - poszukiwanie pomysłów na kolejne artykuły, ułatwi Ci także Soovle. W wyszukiwarce aplikacji wystarczy wpisać interesującą nas frazę, a już po chwili uzyskamy listę powiązanych z nią słów, pogrupowanych według konkretnych stron, na których występują dane wyrażenia - Wikipedia, Youtube, Answers.com, Yahoo!, Bing, Ebay.
  6. Facebook Audience Insights - Marketingowa potęga drzemie również w Facebooku. Dzięki Facebook Audience Insights możemy tworzyć skuteczne reklamy i analizować zachowania użytkowników portalu, a tym samym uzyskać informacje o interesujących ich treściach. Co my na tym zyskamy? Dane, które pomogą nam stworzyć angażujący odbiorców content.

Gromadzenie informacji

 

Odpowiednia organizacja to klucz do sukcesu w działaniach marketingowych. Oto narzędzia, dzięki którym zdobyte przez Ciebie informacje będą należycie uporządkowane, co z pewnością przełoży się na jakość tworzonych treści.

  1. Evernote - to narzędzie, które znacząco usprawni Twoją pracę nad tekstem. Evernote to mobilny notatnik, będący doskonałym miejscem na zapisywanie pomysłów i inspiracji. Możesz uzyskać dostęp do zgromadzonych w nim informacji - dokumentów, notatek i grafik, w dowolnym czasie, miejscu i co ważniejsze - na dowolnym urządzeniu.
  2. Feedly - szukasz miejsca, w którym możesz zgromadzić treści ze wszystkich, interesujących Cię stron? Wypróbuj Feedly! To narzędzie pozwala na zebranie treści zamieszczanych na odwiedzanych przez Ciebie stronach w jednym miejscu. Gdy do swojego konta dodasz konkretne witryny, automatycznie pojawią się na nim publikowane na nich wpisy. Warto jednak zaznaczyć, że Feedly to czytnik RSS, dlatego strony, z których chcemy pozyskiwać informacje, muszą obsługiwać znaczniki RSS.
  3. Scoop.it! - dzięki temu narzędziu możesz w jednym miejscu przechowywać interesujące Cię treści. Co więcej, Scoop.it! pomoże także w poszukiwaniach artykułów z określonego przez Ciebie zakresu tematycznego.
  4. Storify - to internetowy zbiór aktualnych informacji ze świata oraz interesujących historii, stanowiących cenne inspiracje. Storify umożliwia tworzenie własnych wpisów, które można zachować dla siebie lub udostępnić pozostałym użytkownikom. Poszukiwanie konkretnych informacji ułatwia spersonalizowana wyszukiwarka, dzięki której możemy w krótkim czasie dotrzeć do artykułów publikowanych również na innych stronach.
  5. Pocket - natrafiłeś na interesujący artykuł, ale nie masz czasu, by go przeczytać? Dodaj go do Pocketa, dzięki czemu będziesz mógł wrócić do niego w dowolnej chwili. W aplikacji można zapisywać zarówno teksty, jak i filmy video. Przechowywany materiał otworzysz zarówno na telefonie, jak i tablecie oraz komputerze. Co więcej, masz możliwość powrócenia do niego, nawet gdy jesteś offline.
  6. MindMeister - genialne myśli zbyt szybko Ci uciekają? Znamy na to sposób! Dzięki narzędziu MindMeister Twoje pomysły będą bezpieczne. Jego działanie bazuje na tworzeniu map myśli, które mogą być modyfikowane online przez wielu użytkowników − tym samym gromadzona jest ogromna ilość oryginalnych pomysłów. Wszystkie projekty przechowywane są w chmurze, co zapewnia niezwykle łatwy dostęp oraz możliwość wprowadzania wszelkiego rodzaju poprawek na bieżąco.

 

 

SEM7 - kim jesteśmy?

SEM7 to grupa ekspertów w branży e-marketingu. Skutecznie pozycjonujemy naszych klientów i zapewniamy im wysoką widoczność w Internecie.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami