Marketing szeptany

"Aż 66% Europejczyków dokonuje zakupu pod wpływem pozytywnych opinii Internautów. Dodatkowo aż 83% badanych respondentów deklaruje skłonność do zakupu produktu pod wpływem pozytywnej rekomendacji znajomego lub członka rodziny"
źródło: Raport Nielsena, Global Trust in Advertising and Brand Messages, 2015

 

Marketing szeptany polega na wykorzystaniu pozytywnej mocy opinii i rekomendacji w Internecie. Jak pokazują badania, Internauci bardzo polegają na opiniach znalezionych w sieci.

 

Inne określenia marketingu szeptanego to buzz marketing lub word-of-mouth-marketing (WOMM). Wysoka skuteczność marketingu szeptanego uzależniona jest od naturalności generowanych komunikatów. Jeżeli chcemy zdobyć zaufanie Internautów, informacje zamieszczane na forach powinny skupiać się na doradzaniu i edukowaniu, a nie sztucznym zachwalaniu produktów.

 

Łatwy dostęp do informacji w Internecie przekłada się na coraz to wyższy poziom świadomość konsumenckiej. Zanim potencjalny klient dokona zakupu, najprawdopodobniej sprawdzi wcześniej opinie o produkcie wystawione przez Internautów. Rekomendacja produktu wydana przez osobę o wysokim autorytecie lub duża liczba pozytywnych opinii, z pewnością szybciej przekona odbiorcę niż nachalna reklama. Korzystając z marketingu rekomendacji możemy zwiększyć wiarygodność swojej Firmy oraz podkreślić mocne strony prowadzonej działalności.

Brak artykułów powiązanych z tematyką "Marketing szeptany"

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności