Afiliacja

"Przedsiębiorcy korzystający z marketingu afiliacyjnego deklarują, że współpraca w ramach sieci stanowi 80% źródła ich dochodu."
źródło: Raport European Affiliate Marketing Landscape

 

Afiliacja w branży marketingowej oznacza przyłączenie się do wybranej sieci partnerskiej  i stałej współpracy reklamodawców z wydawcami. Programy afiliacyjne, zwane są także programami partnerskimi. W ramach takiej umowy reklamodawca płaci właścicielowi portalu (afiliantowi) prowizję wynikającą z wygenerowania ruchu. Zwiększenie ruchu następuje w wyniku większej liczby przejść na stronę za pośrednictwem linków, które zostały zamieszczone na stronie afilianta.

 

Programy afiliacyjne rozliczane są w następującej formule:

  • Cost per click (CPC) - właściciel witryny otrzymuje zapłatę za każde kliknięcie w link i przejście na stronę reklamowanego produktu / usługi.
  • Cost per lead - reklamodawca płaci w przypadku otrzymania konkretnego leadu (w formie formularza, zapytania ofertowego, wpisu do bazy) w następstwie przejścia ze strony afilianta na stronę reklamowanego produktu.
  • Cost per sale - płatność realizowana jest na podstawie wielkości sprzedaży. Samo przejście na stronę nie generuje powstania prowizji.
  • Mieszana forma rozliczenia - dowolne połączenie powyższych form rozliczeń np. stałe wynagrodzenia plus premia od ilości wygenerowanych leadów.

Największe zalety marketingu afiliacyjnego to budowanie dużej grupy lojalnych partnerów biznesowych i duża łatwość w dywersyfikacji działań marketingowych. Afiliacja pomaga wzmocnić rozpoznawalność marki i osiągnąć wysoki poziom sprzedaży oferowanych produktów.

Brak artykułów powiązanych z tematyką "Afiliacja"

SEM7 - kim jesteśmy?

SEM7 to grupa ekspertów w branży e-marketingu. Skutecznie pozycjonujemy naszych klientów i zapewniamy im wysoką widoczność w Internecie.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami