Jak zwiększyć ruch na stronie Internetowej?

 

Prowadzisz własną stronę internetową? Wydaje Ci się, że zrobiłeś już wszystko, a dalej nie generuje ona takiego ruchu, jaki sobie wymarzyłeś? Prezentujemy sprawdzone sposoby, które pozwolą Ci dotrzeć do większej liczby użytkowników i tym samym - wyrobić sobie markę w wirtualnym świecie.

 

8 dobrych praktyk, dzięki którym przyciągniesz uwagę internautów

 

Mały ruch na stronie internetowej to prawdziwa zmora blogera pragnącego wypromować się w sieci, czy też przedsiębiorcy chcącego pozyskać wartościowych klientów, którzy sprawią, że jego inwestycja zwróci się - i to z nawiązką. Kluczem do sukcesu są regularnie prowadzone działania marketingowe, które mają na celu zwrócenie uwagi użytkownika i przekonanie go, że to właśnie na naszej witrynie znajduje się to, czego w danej chwili szuka i potrzebuje. Łatwiej powiedzieć, trudniej zrobić? Wcale nie! Przejdźmy zatem od słów do czynów. Oto 8 porad, jak skutecznie zwiększyć ruch na stronie www.

 

  1. Twórz wartościowe treści

Content, content i jeszcze raz content - zawartość merytoryczna Twojej strony to jeden z najważniejszych czynników, które mogą wpłynąć na zwiększenie statystyk ruchu. Jednak oczywiste jest, że byle jaki tekst nie wystarczy, by przyciągnąć do siebie użytkowników. Treści muszą być wartościowe, unikalne i angażujące - tworzone dla ludzi, nie dla botów wyszukiwarki. Użytkownik, wchodząc na naszą stronę, powinien znaleźć porcję wyczerpujących i rzetelnych informacji na interesujący go temat. Ważne, by wszystko, co najistotniejsze, z jego punktu widzenia, znajdywało się w jednym miejscu. Tym samym, jego potrzeba informacyjna zostanie zaspokojona w 100%, dzięki czemu nie będzie zmuszony do dalszych poszukiwań.

 

  1. Regularnie aktualizuj stronę

Tworzysz oryginalne treści, które generują ruch? Świetnie! Wykorzystaj ich potencjał i twórz je regularnie. Dostarczając użytkownikom treści, tak często, jak jest to możliwe, masz szansę zbudować z nimi wartościową relację, a co za tym idzie - zachęcić ich do regularnego odwiedzania Twojej witryny.

 

  1. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych

Nie ograniczaj się tylko i wyłącznie do działań w obszarze swojej strony internetowej. Zadbaj również o to, by o Twojej witrynie, a przede wszystkim - o publikowanych na niej treściach, dowiedziało się także grono aktywnych użytkowników portalów społecznościowych. Dołącz do  nich − udostępniaj swoje artykuły, spraw by było o nich głośno. Nawiązuj relacje z innymi użytkownikami, dyskutuj, poznawaj ich opinie. Możesz być pewny, że czas poświęcony na te działania zaprocentuje w przyszłości.

 

  1. Zadbaj o linki zewnętrzne i wewnętrzne

Chcesz cieszyć się opinią eksperta w danej dziedzinie, popularnością w sieci i poważaniem wśród innych internautów? Zadbaj o to, by do Twojej witryny prowadziły linki z cenionych stron, najlepiej o zbliżonej tematyce. Dzięki temu zyskasz w oczach użytkowników − staniesz się dla nich kimś godnym uwagi i poświęcenia czasu. Jednak nawet najlepiej zorganizowana sieć linków zewnętrznych, może okazać się niewystarczająca. Dlatego nie zaniedbuj linkowania w obrębie własnej witryny. Odsyłaj użytkowników do innych treści na swojej stronie w celu uzupełnienia informacji przedstawionych w artykule. Takie działania okażą się niezwykle pomocne, gdyż ułatwią im poruszanie się po witrynie i usprawnią proces poszukiwania odpowiedzi na zadawane przez nich pytania.

 

  1. Współpracuj z blogerami

Pomoc blogera, który cieszy się popularnością wśród internautów, może okazać się nieoceniona. Dzięki jego ogromnej sile oddziaływania na wirtualny świat, nawiązanie takiej współpracy stwarza obiecujące perspektywy zwiększenia ruchu na naszej witrynie. Warto jednak zadbać o to, by za przysługę takiego kalibru odpowiednio się odwdzięczyć. Dlatego w zamian za polecenie nas na swoim blogu, można zaoferować mu możliwość gościnnego wpisu na naszej witrynie, co zapewni mu dodatkową reklamę. Należy jednak zaznaczyć, że tego typu wymiany należy przeprowadzać z rozsądkiem − mądrze wybierać partnerów i ograniczać ich liczbę, by nie zostały one zinterpretowane jako działania sztuczne.

 

  1. Zadbaj o mobilną wersję strony

Strona, która nie jest responsywna ma znacznie mniejsze szanse na generowanie zadowalającego ruchu. Witrynę należy dostosować do oczekiwań i potrzeb użytkowników, którzy to coraz częściej korzystają z Internetu nie na urządzeniach stacjonarnych, ale na telefonach, czy też tabletach. Tym samym, brak wersji mobilnej to działanie na własną niekorzyść, które możemy przypłacić stratą potencjalnych klientów, czy czytelników. Dlatego, aby zwiększyć ruch na naszej witrynie, warto zadbać o to, by była ona łatwa w obsłudze dla każdego użytkownika, bez względu na to, na jakim urządzeniu będzie ją przeglądać.

 

  1. Nie zapominaj o SEO

Jakkolwiek treści na naszej stronie powinny być tworzone przede wszystkim z myślą o użytkownikach, tak warto również zadbać o jej widoczność dla botów. Witryna powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki internetowej, a więc szczególną uwagę należy poświęcić na dobór słów kluczowych i nasycenie nimi w odpowiednim stopniu poszczególnych artykułów oraz ich obecność w nagłówkach, a także w meta znacznikach.

 

  1. Publikuj e-booki do pobrania za darmo

Dobrym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie będzie również samodzielne tworzenie nieco dłuższych treści, rzetelnie ich opracowanie, a następnie opublikowanie w formie e-booka, który może zostać pobrany przez każdego użytkownika. Jest to doskonały sposób na zebranie istotnych informacji w jednym miejscu i w niezwykle przystępnej dla internauty formie.  

 

 

 

SEM7 - kim jesteśmy?

SEM7 to grupa ekspertów w branży e-marketingu. Skutecznie pozycjonujemy naszych klientów i zapewniamy im wysoką widoczność w Internecie.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami